Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, November 3, 2011

REHAT SEBENTAR - RENUNGAN SAJA

Gambar 1 - apa alasan untuk tidak menunaikan?



Bahawasanya, sembahyang itu adalah satu tuntutan dan
ianya perlu dilaksanakan walau dengan apa cara sekali pun. Sembahyang adalah " tiang " kepada agama, jika " tiang " tidak di perindah dan perkukuhkan sudah pasti rumah akan tumbang. Agama kesuciannya akan musnah jika penganutnya tidak mengindahkan sembahyang.

Sehari semalam yang dituntut cuma 5 waktu sahaja ( yang wajib ), dalam tempoh masa 24 jam putara jam, sembahyang setiap waktu cuma mengambil masa kurang dari 10 minit. jadi sehari dalam tempoh 24jam untuk sembahyang cuma 50 minit diperlukan.

Ayoh, jom kita sunaikan solat.

Gambar 2 - rasa-rasanya yang pakai lebai itu aku kenal



Ust. Badrul Amin ( pegawai penerangan Kerajaan PR Selangor ) juga kini berada di Kota Mekah untuk menunaikan rukun Islam ke 5, Ustas juga sempat possing bersama rakan yang wajah nya mirip Dato Abdul Razak Musa ( Peguam SPRM ), apakah benar rakan sebelahnya Dato Abdul Razak? jika benar di doakan moga-moga persahabatan mereka terus berkekalan dan saling bantu membantu dalam melaksanakan tugas yang sedang di amanahkan.

Jika benar juga, Ust. bisikan kepada rakan tersebut, kaitan dengan kes-kes yang sedang di selesaikan oleh SPRM, agar rakyat tidak hilang kepercayaan terhadap institusi ini. Sudah banyak sangat kes-kes yang gagal untuk diselesaikan atau pun masih menjadi tanda tanya. Bagaimana dengan kes 2 kematian tersebut? Isnya masih di perbualkan oleh rakyat tentang kesasihannya.

Gambar 3 - Kampong BN ke atau Kampong UMNO?



Siapa sebenarnya " pembangkang " kalau di Kelantan, Pulau Pinang, Kedah dan Selangor, yang bertitle " Pembangkang " ialah UMNO / BN. Dengan terbentangnya kain rentang ini jelas betapa " takutnya " orang UMNO / BN dengan PRU13 nanti. Kelantan sudah hampir 20 tahun di perintah oleh PAS / PR tidak pula ada papan tanda " INI NEGERI PR " orang lain tak boleh masuk.

Terok betul daya fikir orang UMNO.

Gambar 4 - Perbezaan Cina PR dengan Cina BN



Pepatah Melayu mengatakan " masuk kandar kambing mengembik dan masuk kandang harimau mengaum " Apakah Cina MCA selama ini sudah salah kadang kerana hingga kini sudah hampir 60 tahun bersama UMNO mereka masih belum mengetahui peranan dan isu kandungan Hudud apa tah lagi untuk menyebut atau membaca nama-nama besar seperti apa yang diucap dan akan di contohi oleh Lim Guan Eng ( Ketua Menteri PP )

Kegagalan melaksanakan syariat Islam di Malaysia kerana UMNO tak minat.

Gambar 5 - pengkebumian putra Mahkota - Putra Arab Saudi



Hanya beginilah seadanya kubuh seorang Raja, kubuh puteri Mahkota Arab Saudi, Putera Sultan Abdul Aziz As Saud yang baru dikebumikan. Teramat " simple " bagi satatusnya sebagai seorang raja. jangan bandingkan dengan kubur raja-raja Melayu, pemimpin negera mahu pun sebahagian besar kubur rakyat Malaysia.

Gambar 6 - mereka melambai kan tangan untuk ke Mekah


Rosmah nak pi buat ibadah haji bersama DS Najib. Moga dapat haji yg sempurna.
cantik pakaian nak g mekah tu.. Mengapa agaknya Rosmah tak tutup kepalanya?

Gambar 7 - kenangan bersama Dato Siti

9 SITI YANG PATUT DIJADIKAN CONTOH

1) Siti Khadijah
- Beliau merupakan isteri ...Rasulullah s.a.w yg melahirkan anak2 Rasulullah, setia dan menyokong Rasulullah walaupun ditentang hebat oleh org2 kafir dan musyrik, menghantarkan makanan kpd Baginda ketika Baginda beribadat di Gua Hira'.

2) Siti Fatimah
- Anak Rasulullah yg tinggi budi pekertinya. Sangat kasih dan setia kpd suaminya Ali karamallahu wajhah walaupun Ali miskin. Tidur berkongsikan 1 bantal dan kdg2 berbantalkan lengan Ali. Rasulullah pernah b'kata aku takkan maafkan kamu wahai Fatimah sehinggalah Ali maafkan kamu.

3) Siti Aishah
- Beliau isteri Rasulullah yg paling romantik. Sanggup berkongsi bekas makanan dan minuman dgn Rasulullah. Di mana Nabi s.a.w minum di situ beliau akan minum menggunakan bekas yg sama.

4) Siti Hajar
- Isteri Nabi Ibrahim yg patuh kpd suami dan suruhan Allah. Sanggup ditinggalkan oleh Nabi Ibrahim atas suruhan Allah demi kebaikan. Berjuang mencari air utk anaknya Nabi Ismail (Pengorbanan seorg ibu mithali).

5) Siti Mariam
- Wanita suci yg mmg pandai menjaga kehormatan diri dan mempunyai maruah yg tinggi sehingga rahimnya dipilih oh Allah s.w.t utk mengandungkan Nabi Isa.

6) Siti Asiah
- Isteri Firaun yg tinggi imannya dan tidak gentar dgn ujian yg dihadapinya drpd Firaun Laknatullah.

7) Siti Aminah
- Wanita mulia yg menjadi ibu kandung Rasullullah. Mendidik baginda menjadi insan mulia.

8) Siti Muti'ah
- Isteri yg patut dicontohi dan dijanjikan Allah syurga untuknya kerana setianya kpd suami, menjaga makan minum, menyediakan tongkat utk dipukul oleh suaminya sekiranya layanannya tidak memuaskan hati, berhias dgn cantik utk tatapan suaminya sahaja.

9 ) Siti Zubaidah
- Wanita kaya dermawan yg menjadi isteri Khalifah Harun Al-Rashid. Sanggup membelanjakan semua hartanya utk membina terusan utk kegunaan org ramai hanya niat kerana Allah s.w.t.

* 9 Siti ini adalah petikan drpd kata2 Ustazah Siti Norbahyah Mahmood dlm rancangan Halaqah TV9 bertajuk 'SITI IMPIAN'. Adakah wanita kita tergolong antara Siti2 ini?

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA