Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, October 3, 2011

DATO T - LEPAS DUIT RAYA - KINI OLE-OLE KE MEKAH PULA

Kg. Gajah 2 Oktober 2011 - Setelah puas dan hampir " habis " wang di katong untuk pengelolaan Jamuan Hari Raya, akhirnya YB Dato Tajuddin teringat juga sumbangan untuk bakal-bakal haji di DUN Kg. Gajah masih belum lagi diberikan sadikit " ole-ole " untuk di bawa ke Mekah. Bertempat di Masjid Sultan Azlan Shah, Kampong Gajah hampir 100 bakal haji musim di kumpulkan, dengan majlis sembahyang Asar berjemaah serta di iringi dengan sedikit ucapan akhirnya YB Ahli Parlimen menyampaikan " envelop Parlimen Malaysia " kepada semua bakal haji tersebut.



Dalam ucapan ringkasnya beliau " dapat " juga menyarankan kepada bakal-bakal haji memasak makanan sendiri kerana di Mekah segala-galanya amat mudah untuk di perolehi kerana dengan menjamu selera secara kumpulan ianya dapat mengeratkan saliturahim antara rakan-rakan yang lain. Disamping menunaikan amal ibadat yang dituntut.

Penulis teringat juga dalam pengalaman pada 2002, di Tanah Suci semua jemaah di tempat di maktab dengan kumpulan 6 - 8 orang sebilik, dan di bilik " hotel " tersebut tidak pula kelihatan di mana dapor untuk tujuan memasak, makan akan di hantar oleh petugas Tabung Haji dalam bentung " packing ".



YB Dato Tajuddin sedang menyampaikan " envelop " parlimen Malaysia



Sebahagian dari Bakal Haji musim ini.

3 comments:

  1. dah nak pergi haji tapi masih banggang... nak duduk dengar lagi kata2 penipu...

    ReplyDelete
  2. kesian ...ahli parlimen Pasir salak suruh jemaah masak sendiri....nampak sangat tak ikut perkembangan terkini.....sebab tu dlm parlimen asyik nak cari salah org .....

    ReplyDelete
  3. kalau dah permulaan ayat pun dah mengata org banggang,adakah ini contoh yg terbaik!Jika dah fanatik inilah jadinya..semua yg org lain lakukan ,semua nya x betul..jika membuat sumbangan amal pun dikata x betul.apatah lagi jika langsung x diberi!!!dah tentu ler lebih lagi dikata x betul.sememang nya kerja segelintir makhluk ini mencari dan membuat onar mengatakan dan menafikan stiap perkara yg baik...kita x blh menilai keikhlasan sesorg itu,biarlah ALLAH S.W.T yg menilaikan nya..

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA