Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, August 6, 2011

5 F - AGEN SULIT YAHUDI


FOOD, FASHION, FAMILY, FUN & FILM ( 5 F ), 5 f ini telah berjaya memporak perandakan daya kekuatan Muslim terhadap Ketuhanan. Pihak Yahudi amat berjaya " mempolitikkan " 5f ini untuk memastikan kaum musliman terus tergelincir dari landsan penghidupan harian dan terus melupakan agama.

Kali ini kita bincang 2f
FOOD n FUN.

Kebetulan pada bulan Ramadhan ini, memang di jadikan bulan membuka rezeki oleh Allah kepada hambanya, setiap apa saja juadah yang dijual semuanya menjadi tarikan kepada pembeli, akhirnya apa yang dibeli menjadi rezeki buangan, kerana tak habis di makan. Para pembeli kekadang lupa daratan semasa melihat setiap jaudah yang di hidang, sebut saja semua ada. Aneka makanan, lauk pauk, jenis minum semuanya menyelerakan, tampahan pula ianya di jual di waktu puncak berpuasa - 3 - 6 petang.




Sebut saja apa jenis bubur yang diperlukan ... semuanya ada



Sebut aje jenis minuman - semuanya terasa enak di tekak



Lauk pauk semua ada dan sungguh menyelerakan



paparan bagaimana sibuknya pelanggan dan
penjual
memainkan peranan masing-masing

F kedua & ketiga ialah Fun dan Filem, ( fun - berhibur/bersukan/berfoya-foya ) apakah masa kini masyarakat Malaysia sedang di landa sindrom FUN, lihat saja gaya hidup kini, lihat saja ruangan hiburan di TV, sebut saja di stesyen TV mana, semuanya melebihkan hiburan dari menambahkan ilmu pengetahuan. kaitan dengan pembangunan sahsiah manusia seperti mendalami penghidupan harian hanya di buat seperti " melepaskan batuk di tangga sahaja ". Kita boleh senaraikan berapa banyak program realiti, tah habis-habis lepas satu-satu diadakan. AF untuk geranasi muda, mencungkil bakat tapi kini sudah ada pula program reality untuk orang tua " warga mas ". Program tersebut dikenali dengan nama " Kilauan Emas "




Peserta finalis Kilauan Emas, cuba teka berapakah umur mereka?



ini satu keluarga mendoakan ibunya berjaya
dalam pertandingan tersebut




Salah seorang peserta, memperlihatkan kemampuan " anak muda "
dalam mempersembahkan kemampuannya dan ianya cukup hebat,
silap-silap kalah anak muda.



ini pengacaranya, mana identiti Melayunya?
cara berpakaian, cara berucap.




Program realiti " Mari menari " juga di impot dari program barat,
di mana pasangan menari terdiri dari pasangan suami isteri, adik beradik,
dan ianya pendapatan sambutan yang amat membanggakan



Apakah ini tarian budaya kita?

Akhirnya, selagi kepimpinan tidak sedar akan usaha Yahudi ini selagi itulah program realiti terbitan mereka akan menjadi duri dalam daging penghidupan umat Islam masa kini. Kita amat teruja dengan program Bicara Selebriti anjuran kerajaan Kelantan, yang menitik beratkan pelaksanaan hiburan yang terarah dan tidak melampau.

" demikianlah apabila sebuah kepimpinan yang ada wawasan yang jelas dan nurani yang inginkan rakyat berada dalam bimbingan betul. Segala gerak kerja diselaraskan antara kehendak rakyat dan peraturan agama. Sikap matang lagi sederhana diperlukan rakyat dan umat pada setiap ketika, Bukan masanya untuk mengharamkan itu dan ini tanpa memberikan alternatif yagn dapat membimding rakyat pelbagai ragam dan kehendannya" kata Prof. Madya Dr. Mohd. Asri Zainol yang juga bekas mufti Perlis di majlis tersebut, beliau juga salah seorang penal.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA