Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, April 23, 2011

PPWE - PULAU PINANG MENERUSKAN PROGRAM INI



Kini isu sumbangan kerajaan Pulau Pinang kepada warga emas timbul kembali, pihak kerajaan pimpinan PR masih belum menerima wang pemulangan itu. "Sehingga kini, kerajaan negeri tidak menerima sebarang pembatalan pendaftar yang telah memperoleh wang ini sebelum ini,” kata Ketua Menteri, Lim Guan Eng (gambar).

Walau pun ianya telah di jadikan isu oleh UMNO dengan mempertikaikan wang sumbangan itu dari hasil yang haram tapi pihak kerajaan akan meneruskan usaha ini dengan pada 23 April ini dan sehingga kini, katanya seramai 114,668 warga emas telah mendaftarkan diri di bawah program itu. Program Penghargaan Warga Emas (PPWE) bermula 23 April ini.

"Ini bermakna, pendaftaran kini telah mencapai 86 peratus daripada jumlah keseluruhan warga emas di seluruh negeri ini, tambah beliau selain wang RM100 di bawah PPWE, kerajaan negeri turut menyalurkan wang khairat kematian bernilai RM1,000 kepada waris warga emas yang telah meninggal dunia.

Program yang di cemburui oleh kepimpinan UMNO khususnya di Pulau Pinang memperuntukan sejumlah RM13.6 juta dan sumber pembayaran PPWE adalah dibiayai sepenuhnya daripada lebihan belanjawan kerajaan negeri. Pembayaran bagi tahun ini dibuat secara berperingkat-peringkat bermula 23 April hingga 20 Mei di cawangan-cawangan Maybank terpilih seluruh negeri

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA