Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, March 17, 2011

BENARKAH KETUANAN MELAYU DI UTAMAKAN

Ini terbukti, dimana kepimpinan UMNO menggunakan " ketuanan melayu " hanyalah untuk kepentingan peribadi dan bukan untuk memastikan Melayu maju dan berjaya. Kita boleh lihat sendiri bagaimana mereka memperbodohkan " Melayu " lihat sahaja semasa PRK, kenapa agaknya semasa PRK ada peruntukan, dan peruntukan mencurah-curah di berikan, kenapa agaknya semasa " Hidup " nya wakil rakyat di kawasan tersebut, tidak ada peruntukan yang diberikan.

Kita ambil contoh: di Merlimau, kenapa peruntukan untuk membina jetty untuk nelayan ke laut dapat disediakan dan ianya dapat disediakan apabila matinya wakil rakyat yang sedia ada. Kenapa semua menteri mampu mengeluarkan peruntukan di kementerian masing-masing di kawasan yang dinyatakan. Apakah semasa hayat seeorang wakil rakyat itu dinafikan haknya dan apabila mati baru ada peruntukan.




Dafi anak Ismail, majlis hari jadi.

Apakah yang menyebabkan menteri ini bersedia bergambar dengan kalangan perempuan yang berpakaian seksi bersama anaknya, apakah cara ini yang terbaik untuk sianak dan direstui bapa untuk menyambut hari kelahirannya. Gelagat menteri kabinate ini se0lah-olah melambangkan inilah " ketuanan Melayu " yang sering diperjungkan.

Apakah beliau tidak terasa yang masyarakat kini sedang berlumba-lumba mengisi perut dengan terhad sekali, tambahan kepada mereka yang berpendapatan rendah. Beliau tahu kah mereka yang berpendapatan rendah ini dari gulongan mana di Malaysia ini? Mereka meneruskan " berhibur " sedang rakyat " papa kedana "

1 malaysia
" rakyat di dahulukan
pencapaian diutamana kan "
apakah benar slogan ini?
tepok dada tanya otak.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA