Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, February 2, 2011

UMNO GAGAL DIDIK BUDAYA ISLAM DALAM GABUNGAN BN

PRK Dun Tenang telah berjaya membuka mata masyarakat Melayu, sebenar apa yang telah dilaksanakan oleh UMNO dengan rakan-rakan gagasan mereka, terutama MCA, mereka cukup biadap dalam menangani isu berkaitan dengan keperluan Islam. Sudah lebih setengah abad, MCA gagal mempelajari Islam. Pokoknya apa yang diterapkah oleh UMNO kepada Non Muslim di Malaysia. Perlembagaan meletakkan " ISLAM " agama rasmi.

GM mengumpul catatan dari koleksi blog lain, ini untuk perhatian dan semakan pengunjung dan di benarkan untuk cetakan semula dan sebarkan kepada rakan yang yang lain terutama kawan-kawan dari kelompok tegar UMNO.



Lihat sendiri apa yang di ucapkan oleh pemimpin Gerakan ini. Adakah beliau tau apa yang diucapkannya, Mana ada Negara Islam ekstrim, mana ada Islam ekstrim yang hanyalah Islam Hadari ciptaan Tun Abdullah.


Kecelupuran beliau menyebabkan ramai Melayu tertanya-tanya apakah beliau berdendam dengan tercetusnya isu beliau dengan videonya.


Lihat dan perhatikan potret yang ini pula.


Mufti Perak, turut campur tangan dalam isu ini, itu le kekadang kita tidak berhujah untuk semua pihak, cuba kita imbas kembali isu Lilin YB Nizar , isu pasang anjak oleh YB Zambry, kenapa Harussani mengambil masa agak lama untuk menghukum Zambry itu pun dimaafkan sebaliknya untuk YB Nizar secepat kilat dan hukuman di jatuhkan. Pilih kasih yang bagini lah sebagai penyebab kepada kebiadapan parti gabungan BN.


CSL terus mencabar masyarak China untuk menyokong PAS untuk terus menegak kan Islam, dan mencabar untuk menerima hukum hakam Islam.


Jadi kesimpulannya, apabila kepimpinan UMNO terus menyokong kenyataan CSL, inilah malapetaka yang amat dahsyat di zaman ini. Din Sembab ( kata orang Johor semasa di Tenang ) pula menyalahkan PAS kerana tidak berhasrat untuk menegakkan Negera Islam.


Kedua-dua TPM dan MB Johor ini terus menerima kenyataan CSL dengan meletakkan PAS sebanyak penyebab, isu potong tangan, hudud, sepatutnya UMNO memberikan penerangan sepenuhnya kepada bukan Melayu, sebaliknya UMNO mengambil kesempatan dalam menangani isu ini.


Agama di semua suasana, ini yang Din Sembab terlupa, ekonomi, pembangunan, politik semua ada dalam agama.


Potrait ini lah memula dan menampakkan kecetakan UMNO dalam menangani isu keagamaan dengan gabungan mereka khususnya MCA


Ini pula peranan kartunis upahan yang turut membenci dan menidakan peranan Islam dalam pembangunan Umah.


Yang mana halal dan haram.


Apakah kata DAP pula


Juga dari DAP


Juga dari kepimpinan DHPP, mereka sanggup berdebat dengan isu ini


Akhbar turut melaporkan isu yang sama, bukan mencerita atau melapurkan kebenaran tapi sebaliknya, keburuh dan tipu helah kaitan dengan Islam.


Ini pula kartunis Melayu yang sanggup membersendakan agama sendiri.



Kurang Ajar punya Chua Soi Lek, dan adakah kita masih ingat lagi gambar ini?


Tindakan yang diambil oleh golongan yang terus mempertahankan Islam

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA