Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, February 10, 2011

SIAPA HANAFIAH MAN

Ketiga-tiga " poster " perang saraf di bawah ini dikutip dari FB Hanafiah Man. Siapa Hanafiah Man, beliau dikenali ramai dengan " sumpah keramatnya " pada masa beliau memimpin gulongan muda dan calun PK di DUN Tualang Sekah semasa PRU 11 dulu, PRU 11 BA tidak berhasil malahan PK hanya memenangi 1 kerusi Parlimen dan DUN Perak sahaja. Kepimpinan Muda lari lintang pukang, dan akhirnya hampir semua gulongan muda menyertai semula UMNO antaranya termasuk Hanafiah Man, Roslan kassim, Ezam Mohd. Nor . Di satu ceramah di kampong beliau, kata-kata sumpah keramat di hampurkan, kutukan untuk kepimpinan UMNO di luahkan dengan sepuasnya dan akhirnya memberikan kesan kepada sebuah restauran milik sdr. nya. Keperluan alatan banyak yang musnah.


UMNO dengan Wang

Kini UMNO mengesahkan " wang " adalah senjata utama mereka, UMNO tidak kira di gelanggang mana mereka bermain, sama ada antara parti mau pun di peringkat dalamana, wang menjadi senjata utama. Pasir Salak memang terkenal dengan kepimpinan " six million dollar man " siapa tak kenal dengan YB Tajuddin Abdul Rahman, bagaimana beliau tertangkap dengan politik wang di zaman Gerakan Mudanya, juga di zaman Tan Sri Ramli Ngah Talib sebagai ketua Bahagian dan Sdr. Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Presiden UMNO. Permasalahan kini, dibuktikan oleh Sdr. Hanafiah Man, beliau mengharapkan agar " wang " tidak lagi dijadikan senjata untuk terus hidup dalam kepimpinan UMNO.



Kenapa Hanafiah Man tidak masukkan Lambang PAS juga sebagai " Produk UMNO "?, apakah beliau tak sedar perkara ini atau sengaja tidak memasukan. Untuk itu, kehadiran Anwar dalam UMNO semasa zaman Mahathir, memang mengejudkan ramai pihak kerana " ramai " mengharapkan agar Anwar bersama PAS tapi sebaliknya.

Kehadiran Anwar ke UMNO tidak menampakkan kemenjadian apa yang dicita-citakan oleh beliau yang bercita-cita untuk membaiki UMNO dari dalam tapi akhirnya beliau sendiri yang tercampak ke dalam selama 6 tahun. Kelahiran Parti Keadilan juga menyebabkan dan Anwar dapat mempengarui ramai " kepimpinan muda " termasuk Hanafiah bersama-sama tapi mungkin Tuhan belum meredhai kesebatikan Hanafiah dengan perjuangan Anwar, akhirnya Haniafiah kembali ke pangkuan UMNO dan diberikan amanah untuk terus mengkirit Keadilan. Khususnya di kampong beliau sendiri. Kampong Gajah. Kini Hanafiah rapat dengan Tajuddin dan berkhidmat dengan Tajuddin dan menggunakan " poket " Tajuddin untuk mengkrititk kepimpnan Parti Keadilan Rakyat seperti apa yang di laungkannya di Dewan Setia Matang Tok Embin tempoh hari.

Hanafiah Man, pada dasarnya tak mampu untuk perjuang " tanpa " pokek yang di isi, dan sudah pasti beliau juga memerlukan pengisian tersebut untuk terus melayari penghidupan di maya ini, jadi kembali ke pangkal UMNO adalah jalan terbaik untuk beliau.


Poster ini, kita boleh fikirkan, sejauh mana pengetahuan Hanafiah dengan Nik Aziz kaitan dengan agama Islam. Siapa Hnafiah dan siapa Nik Aziz, kita tahun jarak pengetahuan agama antara mereka.

1 comment:

  1. PARTI YG MENGGUNAKAN AGAMA, kini tersepit dan kian tunduk dengan KAFFIR IBLIS BESAR bernama DAP. Kenapa? sebab PAS yang menggunakan ISLAM nampak dari luaran SAHAJA sebenarnya bersarang kesetiaan kpd iblis yg tidak berbelah bagi kerana telah melakukan bid'ah akidah yg terbesar, yg mana pelaku bid'ah lebih hina drpd pelaku maksiat kerana dia tidak pernah hendak untuk bertaubat atau tidak pernah rasa bersalah seperti yg berlaku kepada pendeta2 yahudi dan nasrani suatu ketika dahulu

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA