Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, February 1, 2011

PAS ATAU PKR UNTUK KERUSI MERLIMAU

Kg Gajah 1 Feb. 2011

Selepas berakhirnya tragedi PRK DUN Tenang, dengan BN masih utuh dan mampu mempertahakan kerusinya, walau pun calonnya akan di hadapkan ke mahkamah pada 7 Feb. ini atas saman melelong tanah penduduk di Tenang.
Ini melihatkan bagaimana " orang Johor " memang hidup dengan " dulu kini selama-lamanya " DUN Merlimau pun menggamit PRK ke 15, dan SPR telah bersedia dan mengumumkan penamaan calun pada 26 Feb. dan jika ada pertandingan pilihanraya akan diadakan pada 6 Mac. sekali lagi menampakkan SPR memang bekerja untuk UMNO / BN, dan badan ini " gagal " untuk bertindak berkecuali.
azlan
Apa yang menjadi isu untuk PR ialah siapa yang bakal mengepalai DUN ini, PKR atau PAS, DAP. Sejarah menunukkan calun di Merlimau ini bertukar ganti antara wakil PAS dan PKR, dan yang terakhir pada 2008 PAS mewakili Pakatan Rakyat dan berjaya menambahkan undi daripada calun PRK. Calun PAS pada 2008 menambah hampir sekali ganda dari calun PKR pada 2004.

Kelebihan 1582 dan mengurangkan majoriti UMNO / BN ini sudah pasti dijadikan kekuatan PAS untuk teru mempertahankan kerusi tersebut. Taburan pengundi seperti tercatat pada rajah sebelah. Pecahan kaum pula meletakan pemilih keturunan India hanya 14.16% di ikuti oleh Cina 21.11% dan Melayu 64.69%.

Pada pemerhatian, memang sepatunya kerusi ini diteruskan untuk PAS, kerana ianya telah menjadi satu " pesefahaman " bersama dalam Gagasan PR, ianya mengikut agihan kerusi pada RRU 12 tempoh hari. Disamping itu, pada masa kini, PKR sedang menghadapi bagitu banyak masalah dalaman yang sudah pasti menjadi " biawak hidup " semasa untuk menghadapi pengundi itu nanti.

Permasalah dalaman ini memang ketara dan menjadi " duri dalam daging " kepada PKR. Kini sudah 11 ( ADUN dan AP ) dari PKR meninggalkan parti dan juga ramai kalangan ahli-ahli turut sama. Atas dasar itu sepatutnya Ketua Angkatan Muda PKR terus menyerahkan saja kerusi DUN Merlimau ini untuk PAS dan gabungan yang lain memberikan sokongan untuk memastikan calun PR menang di PRK Ke 15 ini.

PKR tidak boleh mengharapkan " Anwar " seorang untuk memastikan kekuatan parti. Timbalan Presiden juga sudah melakarkan " kekotoran " dalam politik PKR masa kini. Bermula dengan strategi 1 Anggota 1 Undi, beliau terus melihatkan bagaimana rakusnya calun timbalan ( ketika itu ) . Peristiwa di Cabang Pasir Salak cukup jelas memperlihatkan peranan beliau untuk penyinkiran Sdr. Mustaffa Kamil, dan akhirnya Mustaffa tewas kepada proksi beliau Hj. Osman yang pada satu ketika menyerahkan kerusi tersebut kepada Sdr. Mustaffa. Kini yang terakhir dengan menggunakan kedudukan sebagai Timbalan, pula memaksa pihak Cabang Pasir Salak mengemukakan isu untuk Sdr. Mustaffan di tendang dari PKR.

Kemelut ini sepatutnya menjadi pengajaran kepada kepimpinan PKR untuk lebih berhati-hati, atau apakah kepimpinan PKR sudah melihat mereka sudah cukup kuat bagi menghadapi PRU 13 nanti? Jika di lihat secara total kekuatan ini terletak pada PAS. Kepimpinan dan keyakinan, komitmen serta hala tuju yang jelas ditunjukkan oleh PAS.

Akhir kalam, Gagasan PR perlu memberikan penumpuan kepada PRK ke 15 ini. Ini mungkin PRK terakhir sebelum pada PRU12 sebelum negara menghadapi PRU13 nanti, tanda-tanda kearah PRU13 kini sudah jelas kelihatan oleh pihak pemerintah. Teruskan perjuangan untuk memastikan tumbangnya UMNO / BN. Takbir.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA