Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, February 14, 2011

IDENTITI ISLAM SUDAH HILANG

Kisah Valentine's Day atau Hari Kekasih menjadi hangat di bincangkan kerana ada kalangan kepimpinan negera menidakkan keperluan " perayaan " hari tersebut, tapi malang juga kerana ada dari kalangan kepimpinan Melayu yang merestuai perayaan tersebut, memang tidak dinafikan khuttab Jumaat pada 11 Februari, jelas mengharapkan agar umat Melayu terutama generasi muda menjauhkan diri dari aktiviti tidak sihat ini.

Tapi malang bagi rakyat Malaysia, kerana Ketua Pemuda UMNO menyatakan " selagi dosa idak dialkukan, tiadak mengapa untuik turut meraikannya " rujuk Star 12 Feb. Beliaup cukup bangga dan juga memaklumkan beliau bersama isteri merayakan hari tersebut dangan membawa isteri keluar makan malam juga kadang kala kami menyanyi, juga menari bersama " Ini lah daya fikir pemimpin UMNO. Banyak yang rosak daya fikir dan langsung tidak memahami tuntutan Islam.

Pelajar ini adalah calun untuk ke Sekolah Harapan
tajaan Kerajaan melaka.


Bagi Mahyuddin " tindakan Pemuda PAS yang akan mengadakan kempen ' bebas dosa ' semperna Hari Kekasih di empat negeri bawah PR. Beliau menyatakan tindakan ini agak keterlaluan, Sinar 13 Feb. Dalam temu bual yang lain, rata-rata mengatakan aktiviti ini sudah ketinggalan zaman dan tak perlu di laksanakan. Malangnya remaja Melayu yang " lebih sudu dari kuah.

Para pelajar perempuan ini sudah hilang identiti peribadi muslimnya, lambang sex menjadi ikutan mereka. Tak tau apa nak jadi dengan negara Malaysia yang Islam menjadi agama rasminya.

Nampaknya semakin berkembang maju sekolah Harapan Ali Ketam di Melaka ye. Satu demi satu bakal pelajar termengandung menunjukkan wajah untuk diinterview oleh pihak pengurusan sekolah termengandung Ali rustam (STAR). Adakah mendaftar ke Sekolah Harapan Ali Ketam kini sudah menjadi kebanggaan?
Mungkin mereka mengejar populariti memandangkan setiap pelajar baru di Sekolah Harapan Ali Ketam akan mendapat liputan terbaik media.

Apalah nak jadi dengan budak sekolah sekarang ni? Semenjak wujudnya Sekolah Harapan Ali Ketam di Melaka, ada sahaja perangai tak senonoh budak-budak sekolah didedahkan di media. Kali ini kisah seorang pelajar sekolah perempuan didedahkan oleh sebuah blog hotmalays.blogspot.com. Pelajar tersebut dengan bangga dilihat menyuruh teman lelakinya merakam aksi jijiknya melakukan onani serta menunjukkan dan merakam kemaluannya melalui telefon mudah alih (handphone).

Semenjak wujudnya Sekolah yang membela pelajar terlanjur oleh Ali Ketam, budak-budak sekolah kini semakin berani menunjukkan aksi jijik dan meng 'upload' video-video lucah mereka ke internet untuk dijadikan tontonan umum. Kini mereka tidak perlu bimbang kerana nasib mereka sudah terbela.

Rakaman ini sungguh menjijikan, apakah benar ianya satu realiti dalam penghidupan remaja pada masa kini, di mana letaknya keimanan yang perlu ada pada diri mereka?

Ini lagi satu mala petaka kepada anak bangsa, masih bersekolah dah pandai menyalah gunakan wang saku dengan membeli minuman keras, siapa kah yang harus dipersalahkan?

Apakah cara ini juga menjadi punca segala-galanya, kenapa bahan lawak yang berunsurkan sex menjadi-jadi di kalangan pelawak kita?

2 comments:


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA