Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, January 27, 2011

UBAH SEKARANG SELAMATKAN MALAYSIA BHG. 11


BUKU YANG DI IGAUI UMNO / BN


cabutan teks dari buku " jingga " tersebut.

Kemakmuran, Keadilan Sosial dan Persaudaraan Rakyat
bersama Pakatan Rakyat
edisi - BUDAYA ILMU SEBAGAI TERAS UNIVERSITI

Mengangkat krisis kredibiliti dan mutu universiti sebagai masalah utama negara, PR percaya bahawa penyelesaian tidak boleh dilenggahkan dan tumpuan khusus perlu diberikan kepada usaha-usaha memaratabatkan universiti. PR komited untuk:

  • Menge,mbalikan kebebas intelek dan akademik kepada univesiti, dengan menghapuskan semua campur tangan politik dalam urusan universiti.
  • Mewujudkan Panel Pemilih yang terdiri daripada pakar-pakar untuk menyenarai pendek dan menilai calon-calon pimpinan universiti supaya calon yang terbalik di angkat mengepalai universiti, sebagai bukti komitmen PR kepada prinsip meritrokrasi akademik di univetrsiti.
  • Menyertai perjuangan mahasiswa dengan memberi sepenuh sokongan dan bimbingan untuk menghapuskan AUKU dan menuntut hak bersuara dan berpolitik mahawiswa.
  • Menyelesaikan krisis pembiayaan pendidikan tinggi ( yang di jangkan akan menyebabkan defisit PTPTN melambung ke paras RM46billion daam mas sedekad ) dengan mengurangkan beban pemimjam dengaa cara memperkenalkan polisi pinjaman tanpa faedah dan membenarkan pembayaran semula enam bulan setelah peminjam mendapat pekerjaan tetap.
  • Menjamin hak setiap rakyat Malaysia yang layak untuk memdapatkan pendidikan tinggi pada kadar yang paling minima.
  • Mengembalikan hak rakyat yang dijamin di dalam Pelembangaan Persekutuan untuk mendapatkan biasiswa bagi mereka yang layak dan menghentikan kecenderungan memperdagangkan pendididkan tinggi demi keuntungan.
edisi - MEMERANGI RASUAH

Menginsafi kemusnahan yang telah dibawa oleh barah rasuah kepada masyarakt dan negara kita, PR komitee untuk:
  • Membawa pentadbiran SPRM di bawah pertanggungjawaban Parlimen termasuk dalam urusan meluluskan perlantikan jawatan-jawatan tertinggi SPRM.
  • Melancarkan perang membasmi rasuah diperingkat negeri termasuk mengemaskini prosedur dan mekanisme pertandbiran untuk mengurankan jurang berlakunya rasuah.
  • Menyediakan peguan-peguam dan pemimpin parti untuk membela individu atau pihak yang membongkan skandal rausah tidak mengira fahaman poltik, supaya lebih ramai yang tampil ke hadapan memikul tanggungjawab memerngai rasuah.
  • Meneruskan amalan tender terbuka yang telah dikalsanakan, termasuk dengan memperkenalkan ivovasi baru dalam pentadbiran perolehan bagi mengetatkan lagi prosedur perolehan agar bebas dari anasir rasuah.

akan datang Isu:
Sabah Sarawak Sebagai Rakan Kongsi

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA