Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, January 17, 2011

UBAH SEKARANG SELAMATKAN MALAYSIA BHG. 8


BUKU YANG DI IGAUI UMNO / BN


cabutan teks dari buku " jingga " tersebut.

Kemakmuran Melalui Pengagihan Ekonomi yang Adil

Menghargai pengorbanan dan rasa perit rakyat yang tertindas dengan kesempitan hidup akibat agihan ekonomi yang tidak adil, Pakatan Rakyat kometed untuk:

  • Menukar aliran pemikiran rakyat supaya beralih dari tumpuan kepada persoalan ekutiti yang sering ditimbulkan lawan kepada langkah-langkah khusus meningkat pendaptan isi rumah rakyat. Persoalan ekuiti 30% yang kononya diperjuangkan untuk Melayu/Bumiputra telah diselewengkan untuk mengkayakan golongan elit dan pemerintah, sedangkan rakyat terbanyak masih lagi bergelumang dalam kemiskinan. Kaedah meningkatan pendaptan isi rumah memberi kesan ekonomi yang langsung kepada ratusan ribu keluarga yang masih berada di bawah garis pendapatan RM1,500 sebulan.
  • Menyisat dan bertindak ke atas penyelewengan harta rakyat atas nama menjaga hak Melayu / Bumiputra termasuklah skandal kehilangan RM52bilion saham yang diperuntukan kepada golongan elit dan kroni pemerintah atas nama Melayu / Bumiputra, sedangkan majoriti rakyat masih lagi berada di dalam kategori rakyat miskin.
  • Meneruskan skim bantuan terus kepada rakyat tanpa diskriminasi sebagai keadah mengagihan kekayana negera dengan lebih adil kepada rakyat, termasuklah skim-skim kebajikan rakyat seperti skim air percuma, skim warga emas skim bantuan ibu tunggal dan lain-lain.
  • Mempertahankan hak rakyat untuk mendapat bantuan kerajaan dalam bentuk subsidi minyak dan barangan keperluan asas selagi subsidi-subsidi koporat kepada penjana bebas dan pemeng-pemegang konsesi tidak distrukturkan terlebih dahulu.
  • Membela golongan termiskin berpendaptan isi rumah di bawah Rm1,500 tampa mengira kaum dengan mensasarkan matlamat menjamin pendaptan isi rumah minima RM4k setiap keluarga dalam tempoh 5 tahun pemerintahan di peringkat Persekutuan. Ini boleh dilaksanakan melalui beberapa dasar bersepadu yang bertujuan mengangkat pendaptan rakyat dan menambah peluang pekerjaan agar setiap isi rumah mempunyai lebih dari seorang yang berpendapatan. Dasar-dasar termasuklah pelaksanaan gaji minima, undang-undang majikan yang memberi ruang kepada kaum wanita melaksanakan tugasan dari rumah, skim latihan untuk menukar dan menaiktaraf tenaga kerja dan bantuan keusahawanan yang tidak mengamalkan diskriminasi.
  • Menjamin kelangsungan bekalan makan negara pada harga yang tidak membebankan negara dengn langkah-langkah drastik dalam tempoh dua tahun memerintah di peringkat Persekutuan untuk mengurangkan pergantungan kepada import makanan.
akan datang Isu:
Meningkatkan Pendapatan Boleh Guna Rakyat

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA