Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, January 26, 2011

ISU DISIPLIN DI DUN TENANG


Gambar Hiasan dari EDYES @ edyesdotcom

Tenang 25 Januari

Memang kita tidak menafikan apa yang terjadi di Tenang memperlihatkan kepada kita bahawa Malaysia walau pun meletakan Islam sebagai agama rasmi, dan kepimpinan pemerintah pula di naungi oleh gabungan parti-parti " antarabangsa " tapi pada hakikatnya tidak seperti apa yang dirancankan.

Jika negara ini diiktiraf sebagai negara Islam oleh komponan BN, sudah pasti MCA, tidak menimbulkan rasa curiga dan menakutkan pengundi Cina kerana mereka seharusnya sedar sebuah negara Islam itu harus memelihara hak berugama kaum. Kenapa beliau ( Sok Lek ) terus menanamkan rasa benci pada Islam, dan terus menakutkan pengundi Cina dan jika PAS menang di Tenang dan PAS akan ke Putra Jaya, PAS akan mempengaruhi rakan dalam Pakatan Rakyat untuk menubuhkan negara Islam. Persoalannya, apakah bukan negara Islam yang sedang kita nikmati di Malaysia sekarang ini??

Dengan kata lain ini jelas memperlihatkan selama ini MCA tidak pernah bersetuju dengan penubuhan negara Islam. Tapi mengapa pula UMNO sebagai rakan karib dan menerajui pemerintahan membiarkan sahaja sekutu rapatnya menafikan bahawa negara Malaysia adalah sebuah negara Islam?? Juga mengapa mereka ( UMNO ) langsung tidak memainkan peranan untuk memastikan rakan MCA dan yang lain-lain memahami dan mendampingi mereka serta di " tazkirahkan " tentang Islam???

Kenapa kepimpinan BN suka dan sentiasa menggunakan lidah yang tidak bertulang itu terus mengadu dumba rakyat, khususnya di masa pilihanraya. modus operandi mereka adalah sama ibaik pemimpin UMNO, MIC mau pun MCA serta parti gabungan yang lain iaitu sering menakut-nakutkan kaum, depan orang Cina di canangkan penubuhan negara Islam oleh PAS, depan orang Melayu bahawa PAS adalah boneka kaum Cina dan tidak mungkin boleh menegakkan negara Islam bersama PKR dan DAP. Mana satu kenyataan yang betul?

Soi Lek telah memecahkan tong kempen dengan menidakkan tidakan calun PAS Pn. Normala yang bersarong tangan untuk bersalam. Kenapa UMNO gagal menerangkan keperluan tersebut kepada seorang muslim, kenapa UMNO tidak menyahut pertikaian tersebut? Juga sepatunya UMNO tanya dengan Coi Lek apakah akhlah, moral beliau sendiri baik????

Tanyakan juga apakah dia pakai sarung atau tidak sewaktu bersalam dengan amoi si penjual bunga tu?


gambar ehsan
EDYES @ edyesdotcom
edisi pencarian negara Islam

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA