Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, November 14, 2010

CABANG PASIR SALAK - MUSTAFA TEWASKAN AZMIN

Pada 13 Nov. 2010, Cabang Pasir Salak, cabang di mana terdapat seorang daripada Naib Presiden yang bertanding jawatan Timbalan Presiden mengadakan pemilihan parti. Kaunter agihan kertas undi di buka seperti apa yang ditetapkan iaitu pada jam 10 pagi. memang benar ianya seperti suasana pilihanraya. Ahli berbaris untuk mendapatkan kertas undi.


Petugas yang di pertangongjawabkan cuma 3 orang sahaja, seorang menyemak kp ahli dengan senarai daftar ahli dan seorang pula menyediakan kertas undi mengikut keperluan, AMK ( angkatan muda ), MPWP ( majlis pimpinan Wanita Pusat ) dan kertas undi untuk Majlis Pimpinan Pusat. Kita boleh bayangkan kekelambukan di sebelah pagi, tapi alhamdulillah, ahli dapat mengawal disiplin masing-masing tidak ujud sebarang kekacauan.

Sedikit ketidak selesaan ialah dimana, semasa pemilih memilih calun kesayangan mereka, pemilih boleh berbuah-bual antara satu sama lain, dan di sini juga pihak " pelobi " boleh memainkan peranan untuk kepentingan pihak masing-masing ( mungkin kah cara ini hanya berlaku di Pasir Salak saja? ) tidak ujudnya undian sulit sebagimana yang sepatutnya?


Pihak JPP, tidak seharusnya membenarkan keujudan perang poster atau kempen di perkarangan pusat pengundian, kerana ini boleh menjejaskan keharmonian kalangan ahli dan penyokong-penyokong calun, sudah pasti ada ahli yang memihak kepada calun masing-masing. Ini berlaku di Pasir Salak, juga terdapat gambar-gambar calun di ikat sekeliling khemah.



Kotak undian yang disediakan pula tampa ada pengawasan dari pihak JPP, ini boleh menyulitkan semasa untuk membuat pengiranaan undian semasa kertas undian di kira selepas pengundian ditutup.


pemiliha berbual-bual untuk memiliha calun yang diminat, ini disebabkan kertas undian dan mereka yang bertanding ramai, Timbalan ketua 2 orang, Naib Presiden 16 orang dan MPP seramai 132 orang. Sudah tentu memberikan masalah kepada pemilih untuk membuat pilihan. Walaupun ianya dibantu dengan " senarai nama " dari perayu " undi, ianya belum dapat menolong pengundi.

Kertas undi di kira dengan diperhatikan oleh wakil-wakil calun, wakil calun dibenarkan dengan surat kebenaran dari calun yang bertanding.

Pertandingan di Cabang Pasir Salak menjadi tontonan kerana wakil Cabang ini, sdr. Mustafa yang tewan kepada Hj. Osman untuk Ketua Cabang bertanding pula bagi jawatan Timbalan Presiden, Hj. Osman adalah proksi untuk sdr. Azmin. Semasa pertandingan untuk ketua cabang Hj. Osman mengalahkan Sdr. Mustafa kamil dengan majoriti 10 undi. Tapi dalam pertandingan untuk jawatan Timbalan Presiden, Sdr. Mustafa kamil dapat menewankan Sdr. Azmin dengan majoriti 50 undian, di mana Mustafa memperolehi 110 dan Sdr. Amin cuma dapat 60 undian sahaja.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA