Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, October 2, 2010

ADUN PP - AKAN MEMULANGKAN SEMUA ELAUN DARI HASIL JUDI

Setelah penat dan letih dengan program " selamatkan Selangor " gagal kini UMNO dengan balacinya meneruskan tugas usaha kearah untuk memastikan kerajaan Pulau Pinang pula tumbang. Mereka berjaya di Perak kerana " lompatan " adun yang tidak bermaruah tapi jika negeri yang memiliki ADUN yang bermoral seperti di Selangor dan Pulau Pinang, Kedah mereka seolah-olah " hilang akal ".



Barisan Pemuda PR Pulau Pinang

" Wang yang disumbangkan kepada Program Penghargaan Warga Emas dan program Rakan Anti-Kemiskinan ( RAK ) dengan bertujuan untuk membasmi miskinan tegar bukanlah datangnya dari hasil judi, sebaliknya ia adalah penjimatan hasil urustadbir CAT ( cekap, akauntable dan telus ) serta langkah anti-rasuah yang bukan sahaja di puji oleh Laporan Ketua Audit Negera tetapi jua disanjungi oleh badan antara antir-rasuah teruggul, Transparency Internationa " LGE. " kerajaan negeri mencatat lebih Belanjawan sebanyak RM88juta 2008 dan 77juta 2009. Tambah LGE

Atas dasar itu, apa yang berlaku terhadap 40 warga emas yang memulangkan semula sumbangan tersebut seolah-olah di rancang untuk kepentingan politik orang tertentu. Terkini seramai 110 ribu warga emas berbilang kaum telah mendaftar untuk menerima sumbangan tersebut tapi cuma 40 yang memulangkan. Pihak kerajaan negeri telah memperuntukan sejumlah 20juta dalam bajet 2010 yang lepas. Pemulangan sumbangan telah di kutip secara rasmi oleh Ketua Perhubungan UMNO Pulau Pinang'

Exco Kebajikan Negeri, Phee Boon Poh telah berulang kali mengatakan bahawa kerajaan negeri telah menyimpan sebanyak RM24 juta untuk RAK tanpa mengganggu peruntukan program Penghargaan Warga Emas.

Pegawai Kewangan Negeri, Datuk Farizan Darus menjelaskan bahawa sumbangan RM2 juta dari Kelab Lumba Kuda tidak disalurkan kepada umat Islam dalam program RAK.

Selepas UMNO berjaya " menghasut " warga emas ini, kini giliran kepimpinan muda PR pula mencabar 11 Adun Umno di negeri ini supaya mengembalikan semua gaji dan elaun wakil rakyat kepada Perbendaharaan Kerajaan Negeri kerana tiada satu pun yang halal dari Kerajaan Pakatan Rakyat yang memerintah Pulau Pinang. Selain dari ADUN, kepimpinan muda PR juga mendesak Umno agar mengarahkan semua staf dan kakitangan Utusan Malaysia (lidah rasmi Umno) memulangkan semua gaji kerana ada unsur dalam penghasilan gaji menerusi iklan 4 nombor ekor.

Apakata Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin

Mengulas perkara yang sama, bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin pula dua hari lalu berkata wang yang diterima daripada bantuan kewangan kerajaan yang hasilnya diperolehi dari sumber perjudian adalah tidak haram.

“Rakyat yang mendapat bantuan kerajaan tersebut tidak haram. Sebabnya mereka bukan berjudi, mereka mendapat bantuan atas kemiskinan mereka.Transaksi itu atas bantuan, bukan atas judi,” katanya.

Menurut Dr Asri, kesalahan ditanggung oleh kerajaan dan syarikat judi.

“Sama dengan mereka yang mendapat gaji dari kerajaan atau penjual yang menjual makanan lalu dibayar dengan wang judi. Wang itu halal kerana dia tidak berjudi tetapi berniaga makanan.”

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA