Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, July 11, 2010

GURU MALAYSIA - KGMMB HILANG HALA TUJU

Banner mesyuarat dan sebahagian dari AJK

Kini teserlah arah tuju kaum guru dalam arena berkesatuan, mereka langsung tidak menunjukkan kesetiaan kepada kesatuan, mereka tidak menghormati perlembagaan, mereka menidakan apa yang diperjuangkan. Tragedi ini jelas terbukti semasa Mesyuarat Agung Dwi Tahunan KGMMB Cawangan Perak Selatan. KGMMB Perak Selatan adalah cawangan yang ke 16 di Malaysia yang mengadakan mesyuaratnya dan kini hanya tinggal satu lagi, jadi semua sekali cawangan KGMMB berjumlah 17buah, dan Perak Selatan mempunyai keahlian sejumlah hampir 2000 orang. Malangnya yang hadir pada hari ini hanya 50 orang sahaja. Hanya cukup korum untuk mengadakan mesyuarat agung.

Kelompok kecil perwakilan dalam dewan

Perasmian di laksanakan oleh cik gu Mat Jidin din Ahmad mewakili Tn. Hj Mohamed Sabri bin Hj. Mohd. Arshad, Presiden. Perasmi juga tidak berminat untuk bercakap panjang kerana ahli masih ramai di ruang legar rumah rehat dan yang ada dalam dewan cuma antara 15 ke 20 orang sahaja. Dengan sayu beliau menyatakan " saya juga tidak berniat untuk bercakap panjang, kerana ingin memberikan laluan kepada persidangan yang akan diadakan nanti " Atas dasar itu beliau selaku Timbalan Presiden tidak langsung berminat untuk menyatakan kejayaan dan kecapaian yang di capai oleh kesatuan sepanjang tahun ini.

Cikgu Azman bin Nordin besemangat memberikan hujahnya.

Walaubagaiman pun mesyuarat tetap mesyuarat, yang berminat dan ingin melihat kesatuan dalam keadaan terbaik dan berjuang terus untuk memastikan pembangunan pendidikan di laksanakan tetap berdiri tegak memberikan buah fikiran. Idea penambahbaikan dari semua aspek, perkhidmatan, kebajikan serta pembangunan pendidikan itu sendiri.
KGMMB kini juga harus berhati-hati dalam perjuangan, jangan ikut langkah orang-orang politik dalam mengedaliuruskan kesatuan, nanti ahli bertambah kurang, kaum guru sudah boleh berfikir yang mana baik dan buruknya mainan politik waktu ini. elakan berpolitik dalam kesatuan. Yang penting tangani dan depani setiap permasalahan yang di hadapi oleh ahli-ahli kita. fikirkan bagaimana ahli yang hampir 2000 orang untuk Cawangan ini boleh hadir sekurang-kurangnya separuh dari jumlah keahlian. renung-renungkanlah.






No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA