Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, November 21, 2018

UMNO DAN ICERD


Umno tahu kenyataan Waytha tapi jemput jadi menteri pada 2013

P. Waytha Moorthy mengingatkan Ahmad Zahid bahawa Umno maklum dengan kenyataannya mengenai masyarakat Hindu ketika Zahid menjemput beliau untuk menyertai kerajaan selepas Pilihan Raya Umum 2013.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata Umno tahu tentang perwakilannya di peringkat antarabangsanya, termasuk video wawancara beliau bersama stesen televisyen Belanda.
“Umno yang mengetuai Kerajaan BN dekati saya pada tahun 2013, mengakui kesalahan mereka yang lalu dan membuat janji kepada saya dan masyarakat India sehingga membuat saya boleh bekerja dengan kerajaan ketika itu bagi menangani isu masyarakat India,” katanya. kata dalam satu kenyataan malam ini.
Waythamoorthy berkata kerajaan Umno dan seluruh masyarakat Malaysia menyedari sepenuhnya apa yang dilakukan beliau semasa lima tahun beliau mengasingkan diri di Britain.
Walaupun demikian, Waythamoorthy berkata ketika itu, Perdana Menteri Najib Razak melantik beliau sebagai timbalan menteri pada tahun 2013 kerana BN tahu ia membuat kesilapan kerana tidak menangani isu-isu yang memberi kesan kepada masyarakat India.
Kenyataan Waythamoorthy itu tampil selepas Ahmad Zahid menyerang beliau mengenai ucapannya yang lalu tentang layanan negara terhadap masyarakat India dan Hindu.
Ahmad Zahid dan ahli partinya memilih Waythamoorthy untuk diserang kerana beliau ditugaskan untuk memantau usaha Putrajaya bagi ratifikasi Konvensyen Antarabangsa penghapusan Diskriminasi Racun (ICERD.
Ahmad Zahid berkata Waythamoorthy sepatutnya berusaha untuk memastikan keharmonian di kalangan kaum sesuai dengan peranannya sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri.
Presiden Umno itu juga mengkritik temubual beliau bersama televisyen Belanda, yang menjadi tular beberapa minggu kebelakangan ini, ketika pemimpin Hindraf itu memberitahu sebuah stesen televisyen Belanda tentang bagaimana penganut Hindu dilayan secara buruk oleh kerajaan Barisan Nasional.
“Semua ini adalah tipu daya berikutan Umno tidak pernah melakukan apa-apa perkara yang pernah dituntut Waytha Moorthy di luar negara,” katanya.
Walaupun tidak mahu disibukkan dengan ICERD, Waythamoorthy berkata Hindraf meneruskan perjuangannya dengan Pakatan Harapan yang diketuai Perdana Menteri Dr Mahathir.
“Saya secara peribadi menjelaskan kepada Dr Mahathir aktiviti terdahulu saya dan keadaan sebenar masyarakat India. Hindraf menyokong kepimpinan Dr Mahathir sebelum PRU14 dan menggerakkan sokongannya kepada kerajaan semasa bagi memastikan rejim Umno dapat dikalahkan,” katanya lagi.
Beliau berkata pentadbiran semasa sedang berusaha untuk memastikan terdapat layanan yang adil untuk masyarakat India dan semua minoriti.
“Kerajaan hari ini komited untuk menerapkan prinsip-prinsip demokratik untuk memastikan semua rakyatnya dilayan secara adil dan saksama,” katanya.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA