Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, June 2, 2018

UMNO KALAH - SIAPA PUNCANYA

Punca Umno kalah: Najib tidak dengar desakan letak jawatan
Bekas timbalan menteri dalam negeri, Datuk Nur Jazlan Mohamed mendakwa Datuk Seri Najib Razak enggan meletakkan jawatan sebagai presiden Umno susulan kekalahan besar parti itu pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) baru-baru ini sehinggalah beliau dipaksa melakukan sedemikian.
“Walaupun selepas kami kalah pilihan raya, beliau enggan meletakkan jawatan sebagai presiden parti sehinggalah beliau dipaksa melakukan sedemikian pada 12 Mei,” katanya kepada FMT.
Nur Jazlan yang kalah di kerusi Parlimen Pulai di Johor kepada Timbalan Presiden Amanah, Salahuddin Ayub, berkata ahli Umno mahu Najib meletakkan jawatan secara sukarela, seperti bekas perdana menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Ini untuk memastikan parti itu “tidak berpecah”, katanya.
Susulan kehilangan majoriti 2/3 untuk Barisan Nasional pada 2008, Abdullah memutuskan untuk meletak jawatan dan memberi laluan kepada penggantinya yang terpilih bagi mengambil alih parti pemerintah yang kelihatan semakin lemah selepas 5 dekad berkuasa.
Apabila disoal sama ada terdapat seruan sama terhadap Najib meletakkan jawatan sebelum PRU pada 9 Mei, Nur Jazlan berkata:
“Bagaimana anda tahu sama ada kami ada melakukan sedemikian? Apa pun, beliau tidak mendengar.”
Apabila ditanya berkenaan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang memanggil Najib untuk disoal tentang bagaimana RM42 juta dari bekas anak syarikat 1MDB, SRC International, dimasukkan ke dalam akaun banknya, Nur Jazlan berkata: “Mereka hanya menjalankan tugas.”
SRC ditubuhkan pada 2011 oleh kerajaan untuk mendapatkan pelaburan luar dalam sumber tenaga, dan merupakan unit 1MDB sehinggalah ia dipindahkan di bawah Kementerian Kewangan pada 2012.
Nur Jazlan baru-baru ini memberitahu akhbar The Sun, Najib seharusnya dapat meramal kejatuhan Umno dan Barisan Nasional (BN).
Beliau mengaitkan kekalahan mnegejutkan itu dengan kegagalan Najib menjelaskan dakwaan korupsi terhadapnya dan isu-isu berkaitan 1MDB.
Beliau juga berkata Najib sepatutnya tahu berkenaan perkara itu berdasarkan komen-komen di media sosial tentang isu dikaitkan dengan dirinya dan keluarga.
Nur Jazlan mengulas kenyataan Najib yang pemimpin BN sepatutnya lama bersuara jika mereka fikir pimpinannya bermasalah.
Ia selepas Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata Umno sudah tidak nampak realiti dengan memikirkan ia tidak akan kalah.
Nur Jazlan berkata Najib seharusnya mampu menjawab semua dakwaan terhadap dirinya dan keluarga semasa beliau berkhidmat sebagai perdana menteri kerana ini akan memulihkan kredibiliti parti

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA