Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, June 11, 2018

MELAYU PRESDEN DI SINGAPURA, MENTERI KEWANGAN CINA DI MALAYSIA.


Baru lantik Peguam Negara dari kalangan bukan Islam dah gegak gempita, seolah olah dah tergadai segala hak Melayu dan Islam..

Mari kita belajar dari Negara Singapore yang sebelum ini ditakut takutkan agamawan dan Ostad dikalangan PAS dan UMNO.. selalu depa kata, Malaysia


Jangan Jadi Macam Singapore.. Islam dan Melayu kononnya ditindas..Islam tak boleh diamalkan di Singapore.. inilah Mitos yang sering dihidangkan agamawan kepada orang Melayu di Malaysia...Sedangkan Singapore lebih Islamik pemerintahannya dari Malaysia..

Tahukah kita Presiden ke 8 Singapore mengikut giliran, dan Presiden Singapore hari ini adalah Halimah Yacob, Presiden Pertama Wanita dikalangan melayu..

Malah dia pengamal ajaran islam yang baik, Bertudung menutup Aurat..Bekas Speaker Parlimen wanita pertama Singapura..orang nya sederhana, hanya Tinggal di Flat Yinshun di kawasan perumahan kelompok bawahan.. Lebih Zuhud dari ramai agamawan dan Ulama di Malaysia sendiri yang gemar berkereta mewah..

Kedudukan Presiden Singapura samalah fungsi dan kedudukan dan peranan YDP Agong dan Sultan di Malaysia, Dan Sama kedudukan Gabenor dan YDP Negeri di Malaysia..

Bila Halimah Yacob dilantik, tidak pernah dengan rungutan dan komen perkauman dikalangan pemimpin dan orang agama mereka.. tidak ada yang kata Cina disana tergugat..mungkin ada suatu ketika yang dipertikai adalah cara pemilihan dibuat..

Tak hairan lah Singapore hari ini jauh lebih maju dari Malaysia, Sebabnya telah dibuang semangat perkauman dan Ashabiyah dikalangan mereka.. Kalau ada pun ia kes terpencil, bukan dikalangan Pemimpin Politik dan agama mereka..

Samalah seperti kita di Malaysia, dok sembang Kelantan serambi mekah, hakikatnya Pemerintahan dan pengurusan Negeri di Pulau Pinang jauh lebih Islamik dan berkebajikan dari Kelantan.. 

Oleh Ahmad Muslim Badawi Badawi



2 comments:

  1. setau saya Pn Halimah dah duduk dirumah rasmi presiden. tinggal diflatnya menimbulkan kesusahan pd penghuni kerana kawalan keselamatan yg ketat.

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA