Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, May 3, 2018

ISU SAMAN FITNAH - BENARKAH PAS TELAH MENANG........


  Semalam Penerangan PAS Pusat mendakwa kononnya PAS menang kes saman keatas Sarawak Report. Dakwaan yang tidak tepat dan sangat mengelirukan yang dibuat oleh PAS:

 Sarawak Report memahami bahawa beberapa dakwaan yang tidak tepat telah dibuat oleh PAS, mendakwa beberapa kemenangan dalam kes mereka terhadap SR. Ini adalah tuntutan yang tidak masuk akal dan mengelirukan untuk membuat hasil daripada pendengaran prosedur di mana tidak satu saat dibelanjakan memandangkan merit atau kebenaran kes mereka.

 Point 1 - Tidak ada '5 permohonan yang disingkir oleh hakim' - tuntutan itu benar-benar tidak benar.

Pendengaran ini hanya menganggap satu perkara sahaja, yang merupakan aplikasi SR untuk mencapai penghujung yang lebih cepat dan lebih murah kepada perkara itu melalui perbicaraan awal yang akan menentukan jika Hadi mempunyai hak untuk membawa kes, memandangkan ia jelas sekali berlaku kes yang dibawa oleh PAS. 

Ini akan menyelamatkan banyak wang. Walau bagaimanapun, PAS menentang kemungkinan penamatan awal kes mereka dan berkata mereka mahu percubaan penuh dan sangat mahal. Mereka berkata mereka akan membawa beberapa komplikasi di mana-mana pendengaran awal dan juga akan merayu jika mereka kehilangan penghakiman.

 Oleh itu, hakim berkata bahawa ia adalah lebih selamat dan mungkin lebih murah pada akhirnya untuk mendapatkan perbicaraan penuh, di mana SR mempertahankan beberapa isu berkaitan yang lain yang mana ia boleh mengalahkan kes Hadi, tidak kurangnya kebenaran dan hak untuk melaporkan kepentingan awam. 

 Point 2 - Dakwaan bahawa hakim 'melepaskan pembelaan kebenaran SR' dan oleh itu '70% daripada kes yang kini dimenangi oleh PAS' adalah satu kesilapan yang lengkap. SR sudah menarik balik pertahanan kebenaran versi semasa, untuk meminda dan memperkuatnya dengan maklumat baru yang kini telah tersedia berkaitan dengan PAS yang menerima dana dari UMNO. 

Kami menjelaskan kepada mahkamah (ketika membincangkan kos) bahawa ini termasuk rakaman yang ada dalam domain awam yang kononnya Nik Abduh mengakui parti menerima wang tunai dari UMNO. 

Hakim menanyakan apakah SR akan membawa revisi pembelaan kebenaran  pada perbicaraan dan peguam kami mengesahkan kami akan.

Sarawak Report telah bersetuju sebelum perbicaraan untuk membayar kos perubahan itu dan hakim memotong hampir separuh jumlah yang dikatakan peguam Hadi yang mereka perlukan untuk masa yang dibelanjakan. 

 Akhirnya, nota kepada peguam PAS yang mengaku mengambil gambar peguam London di bangunan mahkamah dan kemudian meletakkannya di Facebook. 

Sebagai seorang peguam, dia sepatutnya tahu ini dilarang dan dihukum dengan sehingga 6 bulan penjara. Lucu mereka tidak memberi amaran kepadanya. 

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA