Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, April 28, 2017

PAS MENERUSKAN LEGASI UNTUK MEMERINTAH MALAYSIA

Selain mahu parti-parti pembangkang lain tidak meletakkan calon di 80 kerusi Parlimen yang akan ditandinginya dalam pilihanraya akan datang, Pas juga mula menunjukkan keghairahan untuk berkuasa di beberapa negeri.

Semalam, Pas turut mengumumkan kesediaan untuk memerintah Pahang dengan mengumumkan akan bertanding 10 kerusi Parlimen dan 30 kerusi DUN di negeri itu.

Pahang mempunyai 14 kawasan Parlimen dan 42 kerusi DUN keseluruhannya.

Sebelum itu, Pas Perak juga menzahirkan hasrat yang sama dengan Pesuruhjaya Pas negeri, Razman Zakaria menyatakan, pihaknya akan bertanding di 30 daripada keseluruhan 59 kerusi DUN di negeri tersebut.

Dengan berdoa agar orang UMNO dan Pas mengundi calon parti mereka, Razman yakin Pas akhirnya dapat membentuk kerajaan baru di Perak.

Dalam masa yang sama, Pas sudah tentu ingin mengekalkan kuasanya di Kelantan dan berusaha merampas kembali Terengganu yang pernah dikuasainya selama sepenggal pada pilihanraya 1999 dahulu.

Tidak lama sebelum ini, sebagaimana klip video yang tersebar luas di media sosial, Hadi Awang turut menyebut keinginan Pas untuk mentadbir lima negeri melalui kerjasama dengan UMNO.

Lima negeri yang disebutkan oleh Presiden Pas itu ialah Kelantan, Terengganu,  Kedah, Perak dan Selangor.

Kesimpulannya, walaupun pada PRU 13 lalu, Pas hanya menang 21 kerusi Parlimen dan berjaya mengekalkan kuasa di Kelantan saja, tetapi dalam pilihanraya akan datang, ternampak mereka amat ghairah dan bernafsu tinggi  dengan awal-awal lagi sudah meletakkan "cap jari"  mahu bertanding  80 kerusi Parlimen serta mentadbir di lima negeri.

Mampukah Pas secara sendirian mencapai cita-citanya itu?

Adakah semua itu memperlihatkan Pas sebagai parti yang sombong dan bongkak sebagaimana didakwa oleh Mahfuz Omar?

Jika dilihat berdasarkan latar belakang kepimpinan Pas sedia ada setelah sebahagian besar kalangan profesionalnya berhijrah menyertai Amanah, mampukah Pas memainkan peranan mentadbir negara dan lima negeri yang dihajatinya itu?

Atau, apa sebenarnya tujuan Pas mahu bertanding di banyak kerusi Parlimen dan DUN tanpa kompromi dengan parti-parti pembangkang lain, malah awal-awal membuat pengumuman serta macam berlagak mahu semua orang tunduk serta memberi laluan kepada mereka?

Jika benar mahu  bertanding banyak kerusi dan berhajat juga ingin menang sebanyak yang mungkin, kenapa Pas tidak bersikap lembut dalam berunding sesama parti-parti pembangkang?

Mengapa mesti bersendirian dan jika pun sedia untuk diajak berunding, tetapi awal-awal lagi sudah meletakkan pelbagai syarat ketat, terutamanya dari segi kedudukan kerusi yang tidak boleh diusik oleh pihak lain?

Adakah akhlak seperti itu menepati ciri-ciri yang dikehendaki oleh Islam, sesuai dengan kedudukan Pas sebagai parti yang bersandarkan perjuangan Islam?

Sekali lagi, apa sebenarnya tujuan dan hajat besar Pas dalam pilihanraya akan datang ini?

Salahkah jika kita menelah bahawa tujuan dan matlamat sebenar Pas bukanlah sangat untuk menang pilihnaraya, tetapi lebih untuk membantu dan memberi kelebihan kepada Najib, UMNO dan BN agar terus kekal berkuasa? (ShahbudinHusin 24/04/2017).

1 comment:

  1. Perasan jer mereka ini...maklum.ler...mereka ada moto parti...kun fa ya kun.... puiii

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA