Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, January 19, 2017

BEZA KEPIMPINAN KERAJAAN DAN PEMBANGKANG....

Sementara pemimpin kerajaan sibuk berselfpie dan bercuti, para pemimpin pembangkang meningkatkan insentitas untuk mendapatkan "the heart and the mind" rakyat.


Isu BR1M difatwakan oleh Tun Dr Mahathir sebagai rasuah dan haram diterima. Isu naik haji tajaan 1MDB, menurut Tun Dr Mahathir mereka yang menunaikan haji melalui tajaan itu, tidak akan mendapat haji mabrur, sebabnya wang yang digunakan sebagai tajaan, bersumber daripada wang yang dicuri.

BR1M merupakan isu yang digunakan Tun Dr Mahathir bagi mempengaruhi rakyat yang menerima bantuan kerajaan itu supaya tidak menganggap bantuan kerajaan itu sebagai sifat keprihatian kerajaan kepada rakyat yang menerima impak rasionalisasi subsidi minyak, sebaliknya pemberian itu, adalah kaedah membeli undi untuk membuatkan penerima BR1M mengundi calon-calon parti Barisan Nasional.



Tun Dr Mahathir dan pemimpin pembangkang, cuba menanamkan perasaan kepada penerima BR1M dan mereka yang ditaja naik haji rasa penyesalan kerana terlibat dosa besar, kerana dipesongkan menerima BR1M dan tajaan naik haji. Manakala, pada rakyat bukan beragama islam, Tun Dr Mahathir dan pembangkang cuba menanamkan perasaan, bahawa menerima BR1M sebagai satu cara membeli itegriti mereka, dan mereka itu termasuk dalam penerima rasuah.


Tujuan Tun Dr Mahathir dan pembangkang adalah untuk “win the heart and the mind of people” khususnya golongan B40, kerana kumpulan itulah merupakan “bank votes” parti Barisan Nasional. Pengalaman Tun Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi Parti Barisan Nasional selama 22 tahun, tahu betul, bahawa kemenangan parti Barisan Nasional, sangat terletak pada sokongan B40 atau pengundi luar bandar. 

Rekod pilihanraya tahun 2008 dan 2013 juga menunjukkan, bahawa kemenangan parti Barisan Nasional terletak pada pengundi luar bandar. Untuk itu, bagi Tun Dr Mahathir dan pembangkang, adalah mustahil menumbangkan parti Barisan Nasional, jika mereka gagal mempengaruhi pengundi B40 atau pengundi luar bandar.

Berbagai cara digunakan pemimpin pembangkang, antaranya, kemerosotan nilai ringgit terhadap wang dollar Amerika, kenaikkan harga barangan akibat GST, kejatuhan saham FGV yang merugikan ratusan ribu peneroka Felda, pembelian anak syarikat Felda terhadap saham milik Tan Sri Peter Sondakh, jutawaan Indonesia pada harga 3 kali lebih tinggi berbanding nilai saham syarikat itu, isu 1MDB dan wang derma RM2.6bilion, mengharamkan BR1M serta menjadikan mereka yang naik haji tajaan 1MDB tidak mendapat haji mabrur.



Isu-isu yang dimainkan Tun Dr Mahathir dan pembangkang bertujuan mempengaruhi “the heart and the mind” pengundi bumiputera, kerana hanya kumpulan itu sahaja yang berbaki kepada parti Barisan nasional, kerana golongan kaum cina, sebenarnya sejak tahun 2008 sudahpun berputus arang dengan parti Barisan Nasional.

Melihat kepada cara Tun Dr Mahathir dan pembangkang, sebenarnya bukan memberikan rakyat fakta yang betul, akan tetapi memberikan fakta salah dan berunsur menipu, hanya semata-mata untuk menghalalkan cara, demi tujuan politik. Sebenarnya, Tun Dr Mahathir adalah seorang yang pakar strategis, kerana setiap dakwaan, belumpun berjawab, ditimbulkan lagi isu baru, sehinggakan membuatkan pemimpin kerajaan, senantiasa berada dalam keadaan menjawab dan menjawab. Tujuan kepada cara ini, supaya pemimpin kerajaan, tidak dapat berhujah bernas dan terikut permainan yang dicipta pembangkang.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA