Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, November 15, 2016

RAHSIAH SYARIKAT ECRL TERBONGKAR....

Rahsia Syarikat China Terlibat Projek ECRL Terbongkar. Ahli parlimen Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar mempersoal projek Landasan Keretapi Pantai Timur (ECRL) yang diberikan kepada kontraktor dari China, China Communication Construction Company Ltd (CCCC) tanpa melalui tender terbuka.

Beliau berkata, kos projek sepanjang 600 kilometer yang sepatutnya berharga RM30 bilion kini telah naik menjadi RM55 bilion bersamaan RM92 juta untuk 1 kilometer.

Rahsia Syarikat China Terlibat Projek ECRL Terbongkar. "Adakah CCCC lebih awal 'membeli' penjawat awam No. 1 Malaysia (#MO1) untuk memperolehi projek ECRL melebihi RM25 billion dari harga awal RM30 billion.

"Maka secara tidak langsung kos curi dan korupsi kerajaan Malaysia terpaksa ditanggung oleh rakyat," katanya dalam satu kenyataan.

Beliau juga kesal apabila keajaan memilih syarikat yang disenarai hitam oleh Bank Dunia.


Rahsia Syarikat China Terlibat Projek ECRL Terbongkar


"Kontraktor CCCC yang dianugerah projek ini adalah syarikat yang telah disenarai hitam oleh Bank Dunia kerana menipu dengan mengamalkan rasuah serta licik membeli penjawat awam untuk memperoleh dan melaksanakan sesuatu projek di setiap negara yang menganugerahrahkan projek kepada mereka.

Rahsia Syarikat China Terlibat Projek ECRL Terbongkar. "Bukan sahaja disenarai hitam oleh World Bank, malah CCCC juga terlibat dalam skandal lain, antaranya di Malta, Tanzania dan Kenya. Sebuah skandal melibatkan tindakan CCCC dalam merasuah penjawat awam di negara terbabit," katanya. - Malaysia Dateline


Patutlah Najib Umum Projek Keretapi Laju Pantai Timur RM55 Bilion. Datuk Husam Musa mendakwa, projek keretapi laju Pantai Timuryang menghubungkan Kuala Lumpur dengan Kota Bharu bernilai RM55 bilion bertujuan untuk membayar hutang 1MDB.


Ketika berucap di majlis makan malam Amanah Terengganu di sebuah hotel di Kuala Ibai, Kuala Terengganu malam tadi, Penasihat Amanah Kelantan itu berkata, berdasarkan kos awal projek itu adalah RM33 bilion, ia membolehkan kerajaan mendapat untung atas angin antara RM25 - 28 bilon.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA