Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, August 12, 2016

LUTH - JUGA MENGAMALKAN GAYA HIDUP " TIDAK AMANAH "




PENGERUSI TH SALAH GUNA KUASA DI TABUNG HAJI?
Siapa di dalam Tabung Haji yang pandai pandai guna kuasa nak tetap siap pergi haji tahun ni atau next round?

Kisah bermula apabila seorang artis bernama Neolofa akibat terlalu girang dan riak nak pergi Haji telah post text ke snapchat, Twitter mengumumkan yang dia telah pun daftar untuk pergi Haji dengan ibunya pada 4 July 2016. Semenjak itu dia telah tak henti2 bercakap mengenai persiapan untuk tujuan tersebut. Dia tak membayangkan akan dapat pergi Haji dalam waktu terdekat kerana dia juga sedia maklum, masih ramai yang sedang berada dalam list menunggu malah makan masa sehingga 80 tahun.
Namun apa yang hebat dan mengejutkan sampai nak tercabut gigi ialah pengumuman dia sendiri serta mendapat liputan luas level bini PM yang permohonan dia utk ke Tanah SAuci lulus pada Sabtu 6 August 2016 iaitu tempoh tunggu cuma SATU BULAN SAHAJA.
Satu bulan saja? Amboi.... cepatnya lulus. Ye lah... sebagai orang Islam kita tumpang gembira bila ada satu orang Islam lain dapat peluang pergi tunai haji.. serius... kita tumpang seronok.
Cuma yang rasa macam bau tahik ni ialah KENAPA TEMPOH MENUNGGU LULUS DIA CUMA SATU BULAN WALHAL ADA INSAN LAIN YANG DAH CUKUP SIMPANAN SAMPAI DUIT TERLUAK LUAK KELUAR BALIK MASIH TERUS MENUNGGU BILA DIA NAK BOLEH DAPAT GILIRAN PEGI HAJI.
Kenapa ada double standart dalam isu ni? Adakah kerana dia seorang artis maka dengan mudah dia potong Q dan ambil rampas tempat orang lain bukan setakat dia seorang malah habis 3-4 tempat dia kebas. Itu bermakna tempat yang dia dan kaum kerabat keluarga dia dapat pergi telah CANTAS peluang orang lain yang juga telah dapat pergi. Ye lah... kesian kat orang lain kan... bayangkan.. 80 tahun pun ada yang masih menunggu. Mungkin yang ada orang yang dapat pergi tu ialah pakcik kamu, mungkin mak usu kamu, mungkin BAPAK KAMU ATAU MAK KAMU tapi tempat tu telah di batalkan kepada mereka dan di serahkan pada artis riak serta kerabatnya tadi.
Soalan seterusnya pula ialah PEGAWAI MANA DALAM TABUNG HAJI YANG ARTIS NI DAH SUAP SAMPAI DIA BOLEH LULUSKAN PERMOHONAN BEGITU CEPAT CUMA SEBULAN TEMPOH MENUNGGU? SIAPA? Pegawai ini tak kira siapa pun dia boleh kita anggap dah salah guna kuasa kerana menggunakan kedudukannya utk lulus perkara sebegini. Jika beginilah keadaanya bayangkan orang orang yang dah mencarum bertahun tahun sampai 80 tahun. dia akan terus menunggu kerana tidak dapat peluang macam Neolofa buat iaitu bertemu terus dengan pegawai di Tabung Haji(mungkin pertemuan ada unsur hadiah imbuhan).
Persoalan kat sini ialah mungkin dia dapat pergi dengan guna pakaJ HAJI yang mahal tapi ianya MASIH melibatkan kouta haji yang sama IAITU dengan MUASASAH. Arab Saudi tak kira kamu bayar mahal ka bayar murah ka tetap kekal kouta 25k Malaysia dapat tak lebih satu orang dan tak kurang satu orang.
Kenapa perlu ada sistem kasta dalam pemilihan layak tunai haji sekarang? Dimanakah tanggungjawab sosial Tabung Haji kepada orang orang susah yang mencarum bertahun tunggu untuk pergi tunai haji?
Dari apa yang kita tahu CEO baru iaitu DATO JOHAN tidak masuk campur dalam urusan ini. Segala kelulusan istimewa seperti initerletak di tangan PENGERUSI TABUNG HAJI IAITU DATO SERI PANGLIMA ABDUL AZEEEZ RAHIM AHLI PARLIMEN BALING.
Pertanyaan kita... APA BENARKAH NEELOFA TELAH MEMPERGUNAKAN KAUM KERABAT AZEEZ RAHIM UNTUK MENDAPATKAN KOUTA EKSPRESS ATAU ADA DARI KALANGAN PEMBESAR UMNO YANG BAKAL MENJADIKAN NEELOFA SEBAGAI ISTERI TELAH MENGGUNAKAN KABEL BAGI URURSAN HAJI ARTIS INI DENGAN PENGERUSI TABUNG HAJI?
Kita harap Tabung Haji mengambil inisiatif untuk memberi jawapan terhadap apa yang di bangkitkan.
APA ISTIMEWANYA NEELOFA KEPADA TABUNG HAJI SEHINGGA PERLU DI PERCEPATKAN PERMOHONANNYA PERGI HAJI PADA TAHUN INI JUGA.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA