Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, May 11, 2016

1MDB - NAJIB TERUS DI DESAK....


Satu laporan polis dibuat ahli Umno Bahagian Pasir Gudang terhadap Datuk Seri Najib Razak berhubung kontroversi kemasukan wang RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadinya dan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).
Pengadu, Abdul Rashed Jamaludin membuat laporan di Balai Polis Pasir Gudang, Johor Baru pada Jumaat, menggesa polis menyiasat beberapa nama termasuk perdana menteri dan pegawai kanan 1MDB.
Laporan polis yang dilihat The Malaysian Insider itu mendesak satu siasatan rapi dilakukan terhadap Najib selaku pengerusi Lembaga Penasihat 1MDB, Tan Sri Lodin Wok Kamaruddin sebagai pengerusi Lembaga Pengarah 1MDB dan Arul Kanda Kandasamy, presiden 1MDB.
Dalam laporan tersebut, Rashed juga menyertakan kronologi wang sejumlah AS$700 juta (RM2.67 bilion), yang menurut pendedahan The Wall Street Journal (WSJ) pada 2 Julai, dimasukkan ke akaun bank peribadi Najib.
Turut disertakan ialah beberapa kenyataan menteri berhubung wang yang dikatakan derma dari Timur Tengah tersebut.
Rashed mahu kenyataan beberapa menteri mengenai skandal wang derma tersebut disiasat kerana dikhuatiri mempunyai unsur penipuan di dalam Dewan Rakyat dan menerusi media.
Pengadu menamakan 5 individu, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, Datuk Ahmad Maslan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Abdul Rahman Dahlan dan Datuk Seri Azalina Othman, sebagai mereka yang pernah mengeluarkan kenyataan berhubung wang RM2.6 bilion tersebut.

"Saya ingin melaporkan dan memohon pihak polis membuat siasatan rapi ke atas kenyataan menteri-menteri di atas yang dikhuatiri mempunyai unsur penipuan sama ada di dalam Dewan Rakyat mahupun kenyataan laporan media," kata pengadu dalam laporan tersebut.
Laporan tersebut juga mahu pihak polis menyiasat dakwaan dibuat oleh Bank BSI Singapura yang menyatakan 1MDB memberi dokumen palsu mengenai simpanan syarikat pelaburan negara tersebut bernilai AS$1.103 bilion.
Kontroversi bermula selepas WSJ mendedahkan pembabitan Najib berhubung wang AS$700 juta itu yang dikatakan disalurkan daripada beberapa entiti berkaitan 1MDB ke akaun peribadi perdana menteri.
Susulan kontroversi tersebut, pemimpin utama Umno menggesa penjelasan Najib, antaranya Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal yang mengatakan tidak mengetahui mengenai wang derma tersebut.
Pada Mac, Najib mengarahkan siasatan oleh ketua audit negara ke atas 1MDB dan hutangnya sebanyak RM42 bilion itu dan dapatannya perlu diserahkan kepada Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) Parlimen.
Bagaimanapun, siasatan itu terhenti buat sementara waktu selepas 4 ahlinya, termasuk pengerusi PAC, dinaikkan pangkat sebagai menteri dan timbalan menteri dalam rombakan Kabinet pada 28 Julai.
Rombakan itu juga menyaksikan Najib menggugurkan Muhyiddin sebagai timbalan perdana menteri dan Shafie sebagai menteri kemajuan luar bandar dan wilayah.
Pada masa sama, peguam negara juga digantikan ketika siasatan sedang berjalan ke atas 1MDB dan wang derma RM2.6 bilion itu.
Najib juga berdepan tindakan mahkamah berhubung skandal tersebut selepas seorang Wanita Umno Langkawi, Anina Saadudin memfailkan saman ke atas presiden Umno itu mengenai perkara sama.
Beliau kemudiannya dipecat kerana membawa hal parti ke mahkamah, tetapi beliau berkata akan mencabar penamatan keahliannya itu.
Seorang lagi ahli Umno, Datuk Khairuddin Abu Hassan dipecat daripada jawatannya sebagai naib ketua bahagian Batu Kawan selepas beliau membuat laporan polis terhadap Najib dan 1MDB pada Disember lalu.
Beliau selepas itu membuat lebih banyak laporan dengan polis di UK dan Perancis, dan dilaporkan turut menyerahkan dokumen kepada pihak berkuasa Switzerland.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA