Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, March 14, 2016

PEMIMPIN MALAYSIA RAMAI YANG KURANG CERDIK - DARI HASSAN MALEK KE HASAN ARIFFIN


Dulu kita ada Hassan Malek, apa saja yang dia cakap boleh kata kebanyakkannya menjadi bahan tawa dan kutukan warga internet sebab lebih banyak kenyataan 'kurang cerdik' keluar dari mulut dia dari kenyataan 'cerdik'.. Hassan Malek tenggelam timbul pulak Hasan Arifin..




Hassan Malek


Ulasan Nazri Aziz tentang kejatuhan ringgit walaupun tak disukai ramai ada kebenarannya sebab kejatuhan nilai ringgit memang baik untuk negara dari sudut pelancongan..


Nilai matawang negara yang rendah menjadi satu tarikan buat pelancong dari luar untuk melawat negara kita..

Tapi ulasan Ahli Parlimen yang baru jadi Ahli Parlimen dan dilantik pula oleh Najib menjadi Pengerusi PAC ni... hadoiiii..

Pengerusi Kira-kira Wang Negara (PAC) Datuk Hasan Arifin memberitahu Dewan Rakyat bahawa kejatuhan nilai ringgit baik untuk masyarakat luar bandar.

Ini kerana, kata Hasan (BN-Rompin), keadaan itu menyebabkan harga komoditi meningkat.

Harga komoditi meningkat.. jadi orang-orang Kampung sukalah yaa..

Apa dia ingat orang-orang Kampung tu semuanya memiliki ladang-ladang yang besar-besar ke?.. setahu aku ladang-ladang yang besar ni dimiliki oleh Syarikat-syarikat yang besar-besar..  

Orang-orang Kampung ni kebanyakkannya ada ladang, tapi hasilnya cukuplah untuk menyara diri dan keluarga..

Ringgit jatuh, orang-orang Kampung nak beli barang makan dan pakai yang elok sikit pun terpaksa berfikir berpuluh kali sebab kebanyakkannya dah naik harga..

Ringgit jatuh.. kalau nak pergi Haji.. tak perlu bawa wang yang lebih ke untuk makan minum di sana?

Bagaimana pula kalau ada antara mereka yang punya anak belajar di luar negara.. ringgit jatuh tapi nilai matawang asing tak turut jatuh.. maka kena tambahlah lagi duit poket untuk anak-anak tu..

Nak bodekpun agak-agaklaaa..


Pengerusi Kira-kira Wang Negara (PAC) Datuk Hasan Arifin ( gambar ) memberitahu Dewan Rakyat bahawa kejatuhan nilai ringgit baik untuk masyarakat luar bandar. 
Ini kerana, kata Hasan (BN-Rompin), keadaan itu menyebabkan harga komoditi meningkat. 
Hasan berkata demikian ketika mencelah perbahasan Rafizi Ramli (PKR-Pandan) berkaitan belanjawan 2016 yang dibentangkan Menteri Kewangan Datuk Seri Najib Razak Jumaat lepas. 
Pasaran komoditi kini tidak menentu dengan harganya jatuh sepanjang tahun sebelum pilih semula pada Oktober. 
Harga Minyak sawit mentah (CPO) ditutup tinggi minggu lepas sementara pasaran getah pula bercampur-campur. 

CPO bagaimanapun akan dipengaruhi oleh pergerakan ringgit, menurut peniaga.

Sementara itu, Hasan berkata kerajaan tidak patut menyuntik wang untuk menstabilkan nilai ringgit. 
Beliau bagaimanapun tidak mengulas panjang selepas Rafizi tidak lagi memberi laluan kerana kesuntukan masa - Malaysiakini


Patutlah Najib lantik dia jadi Pengerusi PAC... sesuai sangat..
PERLANTIKAN KERANA KURANG CERDEK BUKAN TAK PANDAI.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA