Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, November 2, 2015

NAJIB - PM PENOH ISU SKANDAL

GM memberikan sedikit pandangan kaitan dengan apa yang berlaku kepada pengurusan dan pentadbiran negara di bawah kepimpinan Najib - selaku Perdana Menteri. Dengan isu IMDB, kaitan dengan " sumbangan 2.6billon " telah meletakkan Najib dalam keadaan yang amat perlu di sokong oleh semua kepimpinan parti - dari ketua cawangan, ketua bahagian, para Ahli Majlis Tertinggi, para menteri seterusnya semua ahli-ahli UMNO. 

Implikasi dari sokongan mereka dapat GM lihat ada kalangan mereka khusus dari menteri yang memberikan kenyataan yang seolah-olah mereka dari kalangan kanak- kanak yang kurang normal, daya fikir tak setaraf dengan kedudukan mereka. 



senarai mereka yang " hilang " daya ingatan 
dan berhujjah keanak-anakan.

Di bawah diseranaikan permasalahan yang di hadapi oleh beliau -  Najib.




1. Sejak merdeka Tahun 1957, dengan enam Perdana Menteri, hanya Perdana Menteri ke-6 dipenuhi berbagai skandal.

2. Dato Seri Najib Razak bukan sahaja berdepan dengan dakwaan penyelewengan kewangan juga dikaitkan dengan jenayah pembunuhan model Mongolia Altantuya Shaaribu.

3. Bukan sahaja skandal yang disebutkan pada para 2 tersebut akan tetapi persepsi rakyat bahawa Perdana Menteri dikuasai isterinya juga merupakan satu masalah yang dihadapi Perdana Menteri.

4.Tun Dr Mahathir telah membuat kesimpulan, bahawa Barisan Nasional akan kehilangan kuasa pada PRU-14, selagi DS Najib Perdana Menteri.

5. Kesimpulan mantan Perdana Menteri itu tidak mengambil kira keretakan Pakatan Rakyat, memandangkan Pakatan Rakyat sudah terkubur, maka senario sudah berbeda.

6. Memang jika DS Najib masih Perdana Menteri maka UBN lemah, akan tetapi Pakatan Rakyat juga lemah. Dua belah pihak yang lemah akan bertembung pada PRU-14, hanya kekuatan jentera dan kewangan yang menyebelahi pemenang.

7. Faktor yang kelihatan melemahkan DS Najib adalah faktor persepsi. Berbagai isu yang spra benar belegar-legar di sekeliling beliau, apa tah lagi isu-isu tersebut saban hari merupakan santapan rakyat disiarkan melalui berbagai apilkasi media, khususnya media sosial.



Rakyat melebalkan Tim. Menteri ini 
sebagai Tim Menteri cap ayam.

8. Ketembusan media sosial masa kini, cukup membawa perespi yang cukup tinggi dan berimpak, sebagai contoh dalam kejadian pergaduhan di Low Yat Plaza pada Sabtu, kerana laporan media sosial, hampir sahaja pergaduhan tersebut menjadi malapetka negara.



Semua organisasi perlu memberikan 
sokongan kepada MERAH

9. Persoalan kini, apakah Perdana Menteri akan dapat sokongan rakyat? berasaskan kepada persepsi yang menyelubungi beliau? Kerana kemenangan 100% tergantung kepada rakyat jelata, bukannya terletak kepada sokongan para pemimpin. AYT teringat tahun 1985, di mana Parti Berjaya yang sedang memerintah Negeri Sabah begitu kuat sebelum PRN tahun yang sama. Malah mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir semasa berucap di Pulau Labuan semasa kempen, bahawa beliau akan "sink and swim dengan Parti Berjaya"- namun keputusan PRN Sabah tersebut, Parti Berjaya hanya menang 5 kerusi daripada 48 kerusi yang dipertandingkan. Apa kah nasib Parti Berjaya akan diwarisi UBN pada PRU-14?

Akhirnya ada kalangan menteri, timbalan, bekas PM  yang cuba membetulkan keadaan mereka mungkin di pecat dari kekahliannya.


Mereka adalah diantaranya

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA