Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, October 9, 2015

1MDB, BANK NEGARA MULA BERTINDAK....




Bank Negara Malaysia ( BNM ) membatalkan 3 keberan yang diberikan kepada 1 Malaysia Development Bhd ( 1MDB ) di bawah Akta Kawalan Petukaran Wang 1953 ( ECA ) untuk pelabuaran di luar negeri sebanyak AS$1.83 bilion ( RM7.53 bilion )


Dalam satu kenyataan, bank pusat itu berkata ia turut meminta 1MDB untuk membawa balik jumlah tersebut ke Malaysia dan mengemukakan kepada Bank Negara perancangannya berkaitan perkara itu.



Ini Janji Najib?

Di bawah siasatannya, Bank Negara berkata ia merumuskan kebenaran yang diberikan di bawah ECA bagi pelaburan 1MDB di luar negeri adalah berdasarkan pendedahan maklumat relevan yang dikehendaki Bank Negara semasa membuat penilaian terhadap permohonan 1MDB itu.


Bagaimanapun, didapati maklumat yang diberikan adalah sama ada tidak tepat atau tidak lengkap.

"Sebagai pihak berkuasa siasatan, Bank Negara bertanggungjawab untuk menjalankan siasatan pada tahap profesional yang paling tinggi dan terperinci. Bank Negara menghendaki pendedahan maklumat yang tepat dan lengkap setiap masa apabila mempertimbangkan sebarang permohonan di bawah ECA," katanya.
Sebagai hasil daripada siasatan, Bank Negara berkata, ia mencadangkan peguam negara melaksanakan pendakwaan jenayah terhadap 1MDB di atas kesalahan di bawah ECA.
"Perlu diketahui di bawah Perlembagaan Persekutuan, keputusan untuk memulakan sesuatu pendakwaan jenayah terletak sepenuhnya pada peguam negara," katanya.
Bank Negara berkata ia akan terus memberi kerjasama penuh kepada siasatan yang sedang dijalankan oleh Polis Diraja Malaysia dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia. – Bernama, 9 Oktober, 2015.

2 comments:


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA