Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, August 19, 2015

SAH NAJIB DI KENCINGKAN OLEH UMNO.




Satu lagi pendedahan

2 Bahagian satu di Johor ( Bahagian Pasir Gudang ) dan di Kedah ( Langkawi ), kebetulan pula kedua-dua perwakilan ini dari sayap wanita. ( lelaki dah pupus agaknya ). Persoalan dari kedua-duanya jelas memohon kepada pihak tertentu agar menytakan kebenaran kaitan dengan isu " kurang amanah " pemimpin, dan mereka mohon agar pemimpin jenis ini meletakkan jawatan.



Mohd. Salleh

Ekoran dari 2 tragedi di 2 bahagian semperna dengan perhimpunan agung UMNO itu telah memaksa Datuk Seri Dr. Mohd. Salleh Keruak, menteri Komunikasi dan Multimedia mengarahkan Ketua Pengarah JASA, Datuk Dr. Puad Zarkashi untuk meneliti perkara tersebut. Perwakilan bernama Norwati Abdul Manaf adalah penjawat awam, sepatutnya kenyataan tersebut tidak perlu keluar dari mulut pegawai tersebut.



Puad

Bagi Puad, beliau mengesaah wanita tersebut adalah pegaawai JASA dan bertugas di DUN di bawah parlimen Pasir Gudang. Puad juga berjanji untuk mendapatkan perincian ucapan tersebut dari Pengarah JASA Johor, JASA Johor akan menghantar laporan penoh kaitan dengan ucapan tersebut, tambah Puad.

Tragedi ngeri untuk Najib adalah: 

1- Dari Langkawi, Kedah



Bagi Anina Saadudin ( gambar ) beliau mempertahankan video " Najib mengencing " yang di viralkan untuk tuntunan ramai.  Tegoran beliau telah membuka ruang kepada ramai pemimpin UMNO di peringkat tertinggi memberikan nasihat agar " mengkritik " dan kritiklah dengan yang berhemah.



Beliau mempertahankan tindakannya, perkataan digunakannya dalam video tersebut sudah cukup bersopan dan sebaliknya apa yang di lafazkan oleh Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin yang cukup berhemah sebelum ini tidak didengari malaha malahan di pekakkan oleh yang berkenaan.

Anina juga menemplak AMT ( MT ) UMNO YB Shabery Cheek, agar setiap rintihan di buat dengan berhemah. 

"Saya bercakap dalam platform Umno, mesyuarat tertutup. Mesyuarat perwakilan Wanita Umno Bahagian. "Maknanya perwakilan, platform yang betul. Sebagai ahli Umno saya rasa itulah platform terbaik untuk saya luahkan rasa hati saya kepada presiden. "Bukan saya angkat banner bersorak di Sogo," kata Anina ketika dihubungi The Malaysian Insider semalam merujuk kepada kompleks membeli belah di Kuala Lumpur yang popular sebagai lokasi diadakan demonstrasi.

“Datuk Seri presiden dah kencing 3 juta ahli Umno. Dia kata 3 juta ahli Umno sokong penuh kepimpinan beliau. “Saya minta Majlis Tertinggi Umno bawa Datuk Seri Najib 'pi' (pergi) berubat,” katanya dalam dialek utara. Anina mempersoalkan Shabery yang juga menteri pertanian dan industri asas tani, jika Muhyiddin menggunakan bahasa cukup baik dalam membuat teguran tidak didengari, apa dimaksudkan dengan teguran berhemah.

"Macam mana lagi saya hendak cakap? Hendak cakap macam mana?
"Tolonglah susun ayat untuk saya," soal Anina yang merupakan pemimpin Umno Cawangan Padang Mat Sirat.Anina menjawab nasihat Shabery sebelum ini yang mengatakan beliau perlu menegur pemimpin seperti ibu bapa sendiri.
Namun Anina menegaskan tiada guna bercakap baik dengan presiden kerana ia hanya akan menjadi luahan kosong.

Aina turut menegaskan kelantangan dirinya dalam video tersebut adalah kerana sayangkan Umno dan mahu menjaga kepentingan dan nama baik parti Melayu itu.
"Saya bercakap supaya saya didengari, saya hendak didengari, macam mana saya hendak didengari?

"Kalau saya cakap lemah lembut ingat saya hendak didengari? Bercakap macam ini baru menteri hendak komen. Kalau saya cakap baik-baik menteri nak komen?" katanya.
Semalam, Shabery menasihatkan Anina agar lebih bersopan santun dalam memberikan teguran

2- Dari Pasir Gudang, Johor




Tindakan seorang perwakilan Wanita Umno dari Pasir Gudang, menyerahkan satu memorandum secara peribadi kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meminta beliau berehat perlu dikenakan tindakan. Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Dr Mohd Salleh Said Keruak berkata, perwakilan tersebut yang bekerja di Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) tidak sepatutnya berbuat demikian kerana dia merupakan penjawat awam. 

1 comment:

  1. Walaupun kedua2 wanita ini tidak mempunyai telur namun mereka lebih berani dari lelaki yang mempunyai telur. Dunia hampir kiamat.

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA