Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, June 5, 2015

PAS MULA RETAK UNTUK PECAH

Terimakasih atas kepercayaan perwakilan dalam Muktamar Tahunan PAS kali ke 61, yang memilih saya dalam kelompok AJK Kerja PAS Pusat sesi 2015-2017. Amanah ini amat berat, manakala harapan rakyat begitu tinggi.

Buat tempoh tertentu, saya mahu menumpukan perhatian terhadap Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan(ANAK) yang mempunyai pejabat baru di Ukay Perdana. Memperkasa organisasi dan menangani isu FGV serta kebajikan warga Felda adalah fokus utama. Ia disentuh dalam Ucapan Dasar Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Hj Abd Hadi Awang.

Sungguh pun komitmen terhadap Ngo Anak akan diteruskan, kemelut dalaman parti telah memberi kesan yang mendalam terhadap diri saya. Sebagai manusia biasa dan penglibatan dalam PAS sejak tahun 1986, situasi ketika ini paling mencabar dan menuntut kesabaran yang tinggi.

Apatah lagi ramai rakan akrab puluhan tahun berjuang dan berkorban telah tewas dalam pemilihan. Saya amat sedih dengan suasana ini dan mengganggu emosi saya. Ia detik yang sukar; kepada Mu Ya Allah, hamba Mu memohon pertolongan.

Justeru, saya akan umumkan dalam masa yang sesuai, samada kekal sebagai AJK Kerja PAS Pusat atau membuat keputusan melepaskan jawatan. Apa pun keputusan yang saya buat, perjuangan mendaulatkan Islam dan pembelaan terhadap nasib rakyat adalah keutamaan hidup. Ia segala galanya dalam hidup saya.

Moga Allah beri kekuatan kepada hambaNya ini.

Mazlan Aliman
5 Jun 2015

5 comments:

  1. cucu mamak kuttySaturday, June 06, 2015

    aku setuju mazlan umum buang jawatan ajk tu,takde apa yg boleh di buat kau cuma sorang nak bergaul ngan ulamak2 munafiqun tu mcm mana,lebih baik klu kau dan geng2 pro ni keluar dari pas je,tak boleh nak di buat ape2,pas pun dah nak bertahaluf siyasi ngan umno...berambus aje le dari pas,gitu gini pun dah memang kompom ahli2 pas memang tolak profesional ni,ahli2 pas ni sekarang dah terkena minum air jampi dari sorang ulamak yg keje nya dari dulu jadi kaya raya sebab untung jual air jampi........jom ramai2 tinggalkan pas...aku pun akan tinggalkan pas,sedangkan aku ada lah ahli pas seumur hayat,aku jadi ahli pas thn 1983 no sijil aku 1880xx.....aku lebih dulu masok pas dari mazlan aliman

    ReplyDelete
  2. Hati klu dh kering gitula...kekalahan xleh nk terima..wamakaru...wamakrullah...siapa lebih baik? Terpengong nape leh kalah...tapi itulah...bila bergantung kpd makhluk dan duit

    ReplyDelete
  3. Letak je jawatan, bagi je geng2 ustaz yang mentadbir parti. Aku percaya mereka ni semua hebat2 dan wala belaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju dgn kau. Biar geng ularmak yg kena kerja sekarang. Kan dia org ni kuat

      Delete
  4. dua pilihan, 1) taat kpd pimpinan yang dipilih 2) mufaraqah.....Dan aku pilih no 2, tutup buku

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA