Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, May 22, 2015

1MBD - TPM MULA MERISAUNYA.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin ( gambar ) ternyata tidak berpuashati dengan cara Datuk Seri Najib Razak menangani isu membabitkan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Berucap di hadapan pimpinan tertinggi Umno, Muhyiddin bukan sahaja mahukan ahli Lembaga Pengarah syarikat itu dipecat, bahkan menggesa mereka disiasat polis.

“Saya bukan nak menunjukkan kehebatan saya atau nak menunjukan saya benci kepada pimpinan atau tak sebulu dengan presiden saya… tidak. Saya hormat. Sebagai manusia saya kena hormat.

“But this a real problem..bagaimana dalam tempoh yang begitu singkat sebuah syarikat yang ditaja menanggung beban sampai RM42 bilion.

“Saya beritahu perdana menteri..Sack all those guy Board of 1MDB..buang mereka.

“Saya nak sebut di sini supaya ahli parti faham..Pasal mereka yang menyebabkan perdana menteri terpaksa menanggung (beban),…tapi ( masih) tak buang lagi…,” ujarnya dalam nada kesal.

Ucapan itu dirakam dalam satu video yang dimuatnaik di Youtube oleh penulis blog yang juga bekas wartawan, Firdaus Abdullah.

Dalam video bertajuk ‘Luahan Hati Timbalan Presiden Umno-1MDB’ itu, Muhyiddin ditunjukkan berucap kepada pemimpin tertinggi Umno, termasuk naib presiden.

Antaranya Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan dan Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob.

Pertemuan itu dipercayai berlangsung semasa sambutan ulangtahun Umno ke-68.

Dalam rakaman itu, Muhyiddin turut mengakui bahawa 1MDB membayar kadar faedah sehingga RM200 juta setiap bulan.

“Tak pernah saya terfikir mana-mana syarikat dalam dunia tanggung beban seperti berlaku di Malaysia. Buang lah CEO ini.. buang..

Dan bukan buang, panggil polis siasat. Ambil tindakan. Jadi rakyat tengok..Baru lah pimpinan kerajaan rasa bertanggungjawab.

“Ambil tindakan serius. Kalau tak buat begitu ini akan membebankan bawa kita jatuh ke bawah..,” ujarnya disambut sorakan pimpinan Umno yang hadir.

Muhyiddin dalam rakaman itu bagaimanapun menafikan plot untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib Razak dengan merujuk dakwaan pertemuan antara beliau dengan beberapa pimpinan Umno di Milan, Italy. -KD

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA