Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, April 17, 2015

POLITIK ANTARA CARI MAKAN DAN PERJUANGAN




Semenjal dua menjak ini nama Mahathir sentiasa di bibir ahli politik, mau pun pemimpin pembangkang hatta pemimpin pemerintah itu sendiri. Terpaut sama ialah NGO, boleh di katakan kepada mereka yang mampu berucap dan ada peluang untuk berucapa akan berucap, berucap mengikut keperluan dan rentak dan pilihan. 

Bagi Mahathir pula, mengakui masih ramai antara ahli politik UMNO khususnya adalah lahir di zaman beliau sendiri, hatta DSAI sendiri terlibat cara lansung membantu beliau dalam menerajui negara. Kemampuan beliua untuk menajawat jawatan PM selama 22 tahun menjadi satu " igauan " kepada mereka yang lain, dan perancangan beliau menidakkan hak Anwar telah memakan diri sendiri, kerana Abdullah Badawi dan Najib bukan memihak kepada nya.

Kini Mahathir berhempas pulas untuk menurunkan Najib dari tahkta kerusi PM,
dan dah ramai anak didik beliau sendiri mula tidak senang dengan tindakan tersebut.

Pentas politik negara ini nampak seperti cerita kartun Ninja Turtle. Puak–puak Ninja Turtle penyokong Najib sudah mula menyerang Tun M. Dulunya ketika Tun M masih berkuasa puak-puak ini menyentot kepala mereka dalam kulit kini apabila rasa mereka sudah kuat mereka nampak menjengngol keluar tunjuk kepala taring mereka.

Mereka harus sedar diri ketika mereka masih masih hingusan menjadi ‘jalang politik’ Tun M dah menjadi Perdana Menteri dan Tun M sudah berhadapan bukan setakat pemimpin veteran Barisan Nasional tetapi telah kehadapan pemimpin dunia ketiga dan negara-negara besar G7. Menurut seorang rakan ketika itu mereka ini bukan setakat berhingus malah ada pemimpin hari ini yang masih kecing di dalam lampin ketika Tun berhadapan dengan Lady Thatcher berhubung  isu ‘Buy British Last’. Bak kata pepatah Kedah 'sudah masak dan mangli' dengan lakunan politikus ini.

Kini apabila Tun tegur sedikit Najib masing-masing mula rasa Najib tergugat dan sudah merasa bahang kepanasan yang Najib akan jatuh dan merreka mula menembak Tun M dengan peluru air. Ini semua kerana takut kedudukan tergugat.

Mereka harus sedar Tun M tidak akan sedikit pun kehilangan apa-apa, baik populariti atau harta benda jika mereka berterusan menghina Tun M tetapi mereka lah yang akan terjejas teruk dibimbangi kelak berakhir menjadi bangsat politik jalanan.
Ingatlah peribahasa Melayu "Yang Tua Dihormati Dan Yang Muda Disayangi". Dan "Jangan dijolok sarang tebuan".
Konklusinya jangan lawan Mahathir.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA