Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, December 1, 2014

KHAIRY - CAKAP DALAM LAIN LUAR LAIN


Ucapan Dasar KP UMNO YB Khairy Jamaluddin ( gambar ) jelas memperlihatkan bagaimana " haipokrit " beliau dalam menangani isu-isu semasa, khusus kaitan dengan bangsa, beliau sendiri tidak berani menegor keadaan pengurusan negara oleh kepimpinan. 

 Tapi ungkapan kaitan dengan " membelakangi masa " untuk mempergunakan kalangan kepimpinan muda itu memang ada kebenarannya, parti-parti lain, khusus dari pembangkang sudah pun memberikan kepercayaan kepada generasi muda untuk mengurus tadbirkan parti. UMNO masih lagi megenepikan pimpinan muda.

KETUA Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin, di dalam ucapan dasarnya pada Perhimpunan Agung UMNO menyuarakan partinya sudah 'membelakangi masa' dengan mengenepikan pimpinan muda berbanding Pakatan Rakyat.

Tapi apakah benar beliau ingin " kehadapan " beliau seperti cakap tak serupa bikin, dari satu sudut inginkan pembaharuan tapi dari sudut beliau masih lagi berkiblat dengan dasar-dasar orientalis seperti menerus dan mempertahan Akta Hasutan serta cuba membangkitkan isu-isu sentimen kaitan dengan perkauman dengan meletakkan soalkan kedudukan keistemewaan Melayu.

Sebagai bekas pelajar dari Oxford U, ingatkan kehebatan sebagai pelajar dari U terhabat ini boleh membuka daya fikir sebagai seorang cendikiawan, tapi malang. Bagi Khairy " undang-undang kolonial Akta Hasutan adalah perlu untuk mengelakkan negara hancur " Sebaliknya mungkin juga KP UMNO ini " buta " dengan apa yang berlaku dengan isu sensitif, ianya di mainkan sendiri oleh para esktrem dari kumpulan-kumpulan yang di dokong oleh UMNO itu sendiri, mana ada tangkapan jika gulongan ini yang melakukan kekecohan, tidak ada pula mereka di dakwa bawah Akta Hasutan ini, kenapa Ya?

Sebaliknya, pemimpin Pakatan, aktivis masyarakat, mahasiswa, ahli akademik dan agamawan menjadi mangsa. tetapi nampaknya kepiminan negera tidak dapat menerima keterbukaan di kalangan ahli akademik di Malaysia.

Sudah wujud peruntukan di bawah Kanun Keseksaan bagi memastikan sebarang pengucapan yang boleh mendatangkan kacau-bilau diambil tindakan. Ini sepatutnya alternatif kepada undang-undang lapuk seperti Akta Hasutan.

 Tapi ungkapan kaitan dengan " membelakangi masa " untuk mempergunakan kalangan kepimpinan muda itu memang ada kebenarannya, parti-parti lain, khusus dari pembangkang sudah pun memberikan kepercayaan kepada generasi muda untuk mengurus tadbirkan parti. UMNO masih lagi megenepikan pimpinan muda.

Sebagai Ketua Pemuda sepatutnya Khairy lebih memperjuang nasib " Melayu " khususnya yang kini sedang di landa dengan berbagai-bagai isu untuk meneruskan penghidupan harian, dengan barangan yang sudah harga tinggi, dengan minyak yang sudah di naikan juga dengan bebanan hutang negara yang sudah di paras " membahayakan " tapi sebaliknya Khairy lebih kepada isu yang " mementingkan " keuntungan personal.


Isu GST - masih belum difahami olah rakyat

 4B - boros, bazir, bocor & berhutang - amat tinggi sekali.

Khairy tidak berpijak di bumi nyata, sebaliknya, isu lain yang diberikan keutamaan, seperti Kedudukan Istimewa Bumiputera. Beliau berkata perkara-perkara dalam Perlembagaan seperti hak pendidikan vernakular tidak dipersoalkan oleh masyarakat Melayu. Namun pemimpin-pemimpin UMNO sendiri sebelum ini ada mempersoalkannya.

Hakikatnya, majoriti besar rakyat Malaysia tanpa mengira kaum tidak mempersoalkan muafakat Perlembagaan. Yang dipersoalkan adalah rasuah yang berleluasa dan kesenjangan ekonomi yang semakin melebar, yang membebankan semua rakyat Malaysia termasuk golongan Bumiputera.
Statistik menakutkan ini didedahkan oleh laporan Institut Penyelidikan Khazanah baru-baru ini. Hakikatnya, UMNO lah yang menerajui kerajaan selama ini. Tidak wajar untuk Khairy menuding jari pada kaum-kaum lain, sebaliknya beliau perlu melihat dimanakah kegagalan dasar-dasar kerajaan selama 57 tahun mereka mentadbir negara.

Soalnya, adakah ini wajah sebenar Khairy? Jika di khalayak umum, beliau menampilkan imej liberal tetapi di dalam perhimpunan UMNO beliau mengikut rentak perkauman.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA