Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, March 12, 2014

MALAYSIA WASPADA NEGARA ASING


Penulis rasa terpanggil utk memikirkan artikel yang dikongsi oleh sahabat facebook. Ada kebenaran kata-kata beliau. Kita diasak bertubi-tubi untuk mencari MH370 jangan sampai terlupa keselamatan 30 juta rakyat kita.

Kisah pencerobohan Lahad Datu tempoh hari masih segar dalam ingatan.




Ini tulisan beliau

Assalamualaikum wbrt.
Tajuk: please attention to the goverment.


Ana nak ingatkan pada kerajaan malaysia yg ana cintai. Berpada pada lah bila kita nak membantu mangsa MH370. Bukan ana nak melemahkan atau mempertikaikan keperihatinan kerajaan bagi menjalani misi pencarian pesqwat yg ghaib dgn tiba tiba.


Tapi ana juga perlu ingatkan bahawasanya keselamatan 30 juta rakyat malaysia juga perlu diperhatikan. Kenapa ana menyatakan kan ini adalah kekuatan jentera tentera kita seperti jet pejuang dan kapal perang kita sudah berada berjauhan drp pantai tanah air. Sebanyak 32 jet perjuang dan 40 kapal telah pun meninggalkan barisan hadapan negara. Ini boleh membuatkan keselamatan atau ancaman dr luar mengambil kesemoatan terhadap kealphaan kita.


Kita sedia maklum, kita dlm zone politik dunia. Setiap negara memerlukan hubungan diplomasi utk mengkuatkan kekuatan pertahanan. Ana tahu pasti pihak kerajaan sudah mengirakan semua ini. Tapi sebagai langkah berjaga jaga. Keadaan sekuriti negara kita sekrg terdedah kepada global. Negara kita berada ditengah tengah pusat perhubungan benua barat dan timur. Boleh dikatakan pintu masuk yg paling strategi utk menguasai perairan. Kita sedia maklum bahawa amerika adalah rakan sekutu singapura dan vietnam. Vietnam pula bukan lah rakan diplomasi bersama china. Kakau dilihat dr situasi hari ini. Seolah olah negara kita telah pun dikepung secara totalnya. Apatah lagi dgn penglibatan interlegent polis dunia. Yg pertama sekali menyatakan ada spekulasi dgn rampasan atau hijack flight. Disampin itu juga kita sedia maklum yg amerika juga tidak bersekutu dgn negara china. Kedua dua nya adalah kekuatan gergasi dunia. masing masing ingin membina kekuatan sekutu dan malaysia sedang menjalankan diplomasi dua hala dgn china. Ini boleh menyebabkan amerika tergugat dr aegi kekuatan diplomasi.


Dalam masa yg sama ,ana juga melihat disekeliling negara kita seolah olah tengah menunggu kecuaian kita, seperti singapura, thailand, vietnam, philipine dan indonesia. Mereke masing masing mempunyai dendam dan ketidak puasan hati dgn malaysia. Ana cube ingatkan kembali penglibatan mereke.

1. Singapore -mereke rakan sekutu US. YG BERNIAT UTK MENGUASAI TANAH MALAYSIA MELALUI POLITIK SESAMA.

2. Indonesia- mereke rakan sekutu iran, kita sedia maklum baru baru ni,negara kita telah pun mendeclare kan bahawa malaysia menolak syiah, sehinggakan iran membatalkan contract membeli oilpalm drp kita.

3. Vietnam -adalah rakan sekutu US,

4. Philippine - ingat pabila kita jatuhkan hukuman gantung kepada penjenayah penceroboh di lahad datu, walaupun mereke adalah sulu tetapi tetap kerakyatan nya adalah philippinee.Apakah mereke takkan tindak balas kepada pengantungan pesalah dilahad datu itu.


Amerika syarikat- mereke cube membawa masuk interlegence sepwrti cia, morsad dan badan badan lain yg. bila kita lihat kebiasaan nya kejatuhan negara di tanah timur tengah banyak kalau dihalusi adalah campur tangan dari mwreke utk kedaulatan negara,atas tiket human right. Mereke memasuki negara dan upload segala infomasi penting negara. bagi tujuan utk prepareration input data atau created spekulasi yg boleh menggugatkan keselamatan negara.dlm masa yg sama mereke insist menyatakan ada penglibatan penganas. Bukan ke keadaan ni alasan yg sama digunakan utk memasuki setiap negara. Begitu juga media mereke sentiasa bergerak lebih pantas utk menyuarakan pendapa dan spekulasi supaya mengawal pemikiran kita menperayai fakta mereke seperti cnn dan bbc.


Oleh itu ana pohon kepada pihak kerajaan agar lebih think outside box a bit , dlm masa yg sama ana yakin kerajaan malaysia pasti akan buat terbaik utk negara. ana selaku rakyat juga akan sentiasa mendoakan malaysia dirahmati dibawah lindungan allah swt. Kepada cybertroop dan keyboard worrior, gunakan lah kemahiran kamu utk berkhidmat kepada negara. Bantu jugalah kerajaan bagi memantau misi penyelamat MH370. SETIAP KELEBIHAN YGVALLAH SWT BERIKAN PASTI ADA KHIMAH NYA UTK DIKONGSIKAN BERSAMA, KERANA ITU LAH AMALAN ISLAM MANHAJ AHLUL SUNNAH WAL JAMAAH.


WASSALAMUALAIKUM WBRT.

1 comment:

  1. betul tu, 12 negara bukan 1, bukan 2, tapi 12 negara terlibat...ye mmg tolong...sambil-sambil tu tolong tengok-tengok juga, bukan senang nak mengunjungi jiran kita kalau tak dijemput kan? nasiblah!

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA