Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, November 26, 2013

MAHYUDDIN - MENITI DI ARUS DERAS.

TPM kini diambang Bahaya?

1- Isu NFC - semasa itu TPM sebagai Menteri  Pertnaian dan Asas Tani.
2- Di PRK Sungai Limau, kaitankan isu pemotongan kaki YB Azizan ( maaf di pohon )
3- Membenarkan penggunaan Jet Peribadi kepada mereka yang tidak berhak.
4- Mahyuddin - apakah akan ada lagi isu untuk memastikan YB berundur?

Pendedahan demi pendedahan kini terbongkar kaitan dengan kemelut yang menyelubungi UMNO, keangkohana, kesombongan, pembaziran serta salah guna kuasa kian menjadi-jadi, yang terakhir ialah pendedahan sendiri oleh ahli parlimen Pengarang YB Dato Azalina Othman kaitan dengan penggunaan Jet Kerajaan untuk penerbagangan peribadi beliau. ( gambar bawah )

Pembangkang membangkitkan isu ini kerana Rosmah ( isteri PM ) bukan dari kalangan menteri kabinate tapi di mana hak beliau untuk menggunakan kemudahan tersebut tambahan pula program yang disertainya bukan mewakili kerajaan dan sememangnya beliua tidak ada hak untuk mewakili kerajaan, sedang timbalan PM ada untuk mewakili PM kalau program itu ada kaitan dengan kerajaan.  
 Dalam kes ini apakah memang ada perancangan pihak tertentu untuk menyinkirkan Mahyuddin dari kerusi TPM ini?  Pendedahan Azalina yang juga mantan Menteri Pelancongan TPM yang meluluskan penggunaan Jet ini amat mengejutkan. Dengan pendedahan ini sudah pasti PM bertepok tangan, yang bertanggong jawab ialah TPM.

Kemelut kaitan dengan NFC - berjumlah RM250 juta juga melibatkan Mahyuddin, semasa beliua di kementerian Pertanian dan Asas Tani. Apa yang dirancang melalui projek ini tidak menjadi kenyataan malahan suami Datuk Seri Sharizat Jalil bukan lembu yang dibeli sebaliknya kondo mewah. Isu ini dibangkit oleh MP Ampang Puan Zuraidah, dan hingga kini TMP masih gagal untuk memberikan jawaban. 

Semasa PRK Sungi Limau, TPM juga membuat kesilapan yang memalukan dan mungkin keceluparan mulutnya menyebabkan UMNO kecundang. Bagaimana beliau boleh mengaitkan " pemotongan " kaki Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak ( mantan MB Kedah ) dengan isu kenaikan harga gula. Seluruha rakyat khususnya di DUN Sungai Limau amat terkejut dengan kenyataan beliau.

Tapi peliknya, desakan rakyat DUN ini untuk TPM memohon maaf di sayut olehnya dan cara terbuka " maaf " dipohon.

Tiga isu meletup untuk menghadapi PRU 14, apakah Mahyuddin Selamat?

Mungki pada masa ini PM perlu menghormati jasa-jasa TPM yang pada masa Pak Lah menjadi PM beliau adalah kalangan tertentu yang mendesak Pak Lah untuk meninggalkan kerusi PM. Jasa beliau " amat " perlu di maafkan oleh Najib masa ini. Tapi sampai bila? Keberanian Mahyuddin amat di sanjung oleh Najib, untuk khidmat beliau " harus " di sambung buat masa ini walau pun ada angin mengatakan beliau sudah bersedia untuk berundur.

Keberanian yang di sanjung oleh Najib ialah bagaimaha di PRU12 UMNO/BN kalah teruk dan akhirnya Pak Lah terpaksa meninggalkan kerusi PM tapi kenapa pula kekalahan di PRU 13 lagi teruk dari 140 kerusi hanya tinggal 133, dimana Mahyuddin, kenapa agaknya Mahyuddin mendiamkan diri? Najib yang boleh menjawabnya.

Kini timbul pula persoalan sampai bila pula Najib perlu mempertahan individu yang " amat " bersalah - sudah 3 isu di dedahkan mungkin ada lagi yang kaitan dengan Mahyuddin. Sampai bila Najib boleh bertahan?

Apakah sejarah dalam usaha untuk mengganti tempat TPM dari kalangan mereka dari Naib Presiden yang di tempat ke3? kerana Mahathir pada 1976, Musa Hitam 1981, dan Ghaffar 1986. Kita tunggu dan lihat sejauh mana mainan Najib dalam hal ini untuk membuktikan teori ini.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA