Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, May 27, 2013

PETISYEN PRU13 BERMULA - 29 PARLIMEN TERLIBAT.

Kg. Gajah 27 Mei / 17 Rejab. setelah 21 hari kedudukan Parlimen dan DUN semua negeri-negeri di wartakan oleh SPR, dengan itu semua parti yang terlibat dalam PRU13 di benarkan membuat " bantahan " jika difikirkan mampu untuk bertindak demikian. Kepastian dari PKR salah sebuah kerabat dalam Pakatan Rakyat dari keputusan PRU13 lagi sudah menyatakan kesediaan untuk " memperotes " keputusan yang di umum kan olen SuruhanJaya Pilihanraya. 

Pengarah Strategi PKR yang juga Ahli Parlimen Pandan, YB. Rafizi Ramli berkata, petisyen tersebut akan difailkan di Mahkamah Tinggi mengikut negeri masing-masing dan pada saat ini keputusan PRU13 melibatkan sejumlah 29 kerusi yang akan dicabar di mahkamah.

SPR_tipu

Gambar hiasan - salah satu posting 
di perhimpunan aman tersebut.

Rata-rata kepimpinan PR dan sebilangan besar NGO pro pembangkang merasa amat terkilan dengan tindakan pegawai SPR khususnya Pengerusi dan Timbalannya yang seolah-oleh bertindak untuk kepentingan UMNO. Secara sinis di depan hampir 50k para peminat " kebersihan PRU " yang berkumpul di Himpunan Kemuncak Suara Rakyat 505 di Padang Timur MBPJ Sabtu lalu. Apakah susah sangat SPR menjawab pertuduhan dari rakyat,  “Kalau rakyat beritahu ada penipuan, mereka (SPR) patut cakap: ‘baik rakyat, kami akan siasat seadil-adilnya". Atau apakah mereka sudah berminat dengan politik? “Kalau ketagih sangat nak jadi ahli politik, letak jawatan sekarang juga, jangan jadi Timbalan Pengerusi SPR,” bidas Rafizi, dipetik media.

Bagi Datu s Ambiga, Pengerusi Bersama Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih),  percaya kegagalan fungsi dakwat kekal sememangnya sudah diketahui SPR sebelum pilihan raya bermula.
“Sebab itulah SPR tidak mahu mengadakan demonstrasi dakwat kekal sebelum pilihan raya kerana dia sudah tahu dakwat tersebut tidak kekal,” ujar Ambiga.
 
Gagasan Pakatan Rakyat mempercayai PRU-13 yang berlangsung pada 5 Mei lalu adalah yang terkotor di dalam sejarah negara.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA