Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, April 27, 2013

PAS PILIHAN UNTUK PERJUANGAN SETERUSNYA.

BARU ADA KEBENARANNYA APA YANG MAHADHIR KATA, APABILA MOHD TAIB MENYERTAI PAS DAN BERUSHA UNTUK PERPADUAN YANG BERASASKAN DASAR ISLAM MAKA SYAITAN YANG DIKENALI SUNGUH-SUNGUH MENYEDIHKAN, RASANYA SEMUA BOLEH FAHAM DAN JELAS - Pak Karamu


Tindakan  mantan MB Selangor, Mat Taib menyertai PAS ( gambar ) - mungkin dengan tindakan drastik ini telah di takdir atau pun beliau menunggu masa yang sesuai untuk kembali ke jalan dan landasan yang sebenarnya - itu wallahualam.

Veteran UMNO Malaysia

Bagi Datuk Mustapha Yaakub selaku setiausaha Veteran UMNO menyifatkan satu "tragedi menyedihkan", beliau juga melahirkan rasa kesal dengan tindakan bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd Taib keluar parti itu dan menyertai Pas. Beliau juga menyatakan keputusan tersebut menunjukkan benteng waja ketahanan Muhammad sebagai ahli Umno tulen terbukti rapuh dan terkulai.

Alasan beliua untuk menyertai PAS dengan mengkritik sendiri apa yang ada di Selangor pada masa ini amat menyedihkan, ini kerana beliau adalah mantan antara mereka yang menganjur dan mengemudi negeri tersebut. 
 
"Adakah beliau terlupa untuk melaksanakan program pengisian roh Islam yang beliau maksudkan dan apakah selama ini kerajaan negeri Barisan Nasional tidak melaksanakan program-program pengisian roh Islam, pembinaan masjid di seluruh Selangor bukankah itu satu usaha pengisian roh Islam? " katanya.

Bagi puak UMNO cukup sekadar membina masjid, membina sekolah, menyedia sekolah kafa sebagai jalan mudah untuk " mengiakan " kita sudah berjuang untuk menegakkan Islam, dengan masjid yang cantik dan indah, tapi dibiarkan kosong, di masjid-masjid yang dibina hanya digunakan untuk sembahyang waktu dan majlis berbuka puasa pada Ramadhan. Apakah ini cara ini sudah dikatakan suasana negeri sudah mengikut landasan yang betul untuk menaikan image Islam. Disinilah yang memungkin  

"Veteran yakin beliau keliru dengan hala tuju politiknya. Keputusannya menyertai Pas bukan satu tindakan ikhlas, tetapi sebagai pelarian kepada masalah yang menghantui dirinya sekian lama," katanya. Mustapha turut berharap Muhammad mendapat kepuasan dalam perpolitik. "Semoga beliau akan dikenang sebagai seorang pemimpin yang berjasa," katanya. Jelas kekecewaan terpancar pada UMNO.

Secara peribadi, mungkin SU Veteran UMNO menafikan Hak Allah dalam menentukan hal tuju umatnya, mungkin juga Allah telah memakbulkan doa Mohammad Taib yang mengkakhir zaman " jahil " bersama UMNO.

Photo: Contohilah Veteran UMNO ini.
Perjuangannya memang belum selesai

Hanya hiasan.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA