Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, March 14, 2013

UMNO DI SABOTAJ DI PETI UNDI

Kepimpinan UMNO masih " bermimpi di siang hari " mereka masih belum sedar rakyat masa kini sudah menguasai media alternatif, rakyat sudah tidak " bernaung " dengan media perdana hak UMNO / BN seperti TV3, RTM serta media cetak Berita Harian / Utusan Malaysia. Sebaliknya dengan penguasaan ICT, maklumat sudah dihujung jari. Mengapa UMNO masih belum sedar.

Kalau kita perhatikan, kebanyakan aktiviti di penghujung pemerintahan, mereka berminat dengan mengitar semula program / aktiviti tahun 60an dulu. Tektik yang cukup sinonim dengan UMNO untuk mendapatkan ‘mileage’ politik sangat rendah. ‘Trend’ lama yang di perbaharui sedang berlaku, iaitu menunjukkan dalam berita dan buletin utama TV3 tentang pengisytiharan ahli-ahli PAS menyertai UMNO. Hampir setiap malam ia dilakukan oleh media perdana negara. 

Kisah " menyeberang " ahli parti lain ke UMNO, kisah serangan pengganas, masih dalam ingatan bagaimana kes Almaunah, bagaimana kes ibrahim Libya, kini kes Pencerobohan di Lahad Datu - semuanya ada kaitan dengan perkembangan politik semasa. Ingat juga bagaimana Semangat 46 di bawah pimpinan Tengku Razali, yang " tersilap " menggunakan tengkolok ada lambang salib- terus di jadikan isu untuk meraih simpati pengunding.

Tektik yang dulu kini di pemainkan semula, iaitu menunjukkan dalam berita dan buletin utama TV3 tentang pengisytiharan ahli-ahli PAS menyertai UMNO. Hampir setiap malam ia dilakukan oleh media perdana negara. Ianya hanya untuk mendapatkan ‘mileage’ politik yang sangat rendah.  Hampir setiap malam ia dilakukan oleh media perdana negara ahli-ahli PAS menyeberang kerana menyertai UMNO.

Seperti kaitan dengan Parti Melayu Semangat 46, pimpinan Tengku Razali Hamzah, parti yang hanya di anggotai oleh 350k orang sebaliknya TV melaporkan yang keluar hampir 1 juta orang. Sebab itu UMNO perlu fikir, kini sudah zaman maklumt di hujung jari, kenapa kepimpinan UMNO masih berhujjah seperti zaman tahun-tahun 60 - 70an lagi. Atau apakah   UMNO yang begitu terdesak dengan gerakan rakyat seluruh negara untuk menyaksikan perubahan dalam kepimpinan negara.

Kita rasa sedih, kerana UMNO masih " mengigau " masih belum pulih dari cara perfikiran cara lama, orang buat di tiru, malahan mereka seolah-olah tidak ada idea untuk menghadapi pihak pembangkang. Lihat ssahaj, PR ada bas untuk jelajah Malaysia mereka buat, PR cipta lagu UMNO can cainya ikut. UMNO tidak berani berhadapan dengan PR secara " jantan " ajak berdebat di tolak kerana debat bukan budaya Melayu. Benarkah ini?

Apakah UMNO masih mempercayai 100% pegawai kerajaan yang dah letih dengan kerenah mereka? Seperti seorang pembaca berita di tv atau radio adakah mereka tidak mempunyai kawan untuk bebual-bual. Sekali-sekali terkeluar juga cakap-cakap seperti
berita mengenai kemasukkan 150 orang ahli lawan kedalam UMNO sedangkan sebenarnya hanya 10 orang sahaja yang berbuat demikian. “Semuanya bohong bro!” katanya.

Sesungguhnya ini lah cara ‘desperado’ UMNO selama ini. Tetapi mereka tidak menyedari,sedar bagaimana ada kawasan parlimen yang sepatutnya mendapat majoriti yang jauh lebih tinggi dari yang sepatutnya? kenapa jadi demikian? Adakah mereka sedar berjuta ahli-ahli UMNO akan keluar parti semasa berada di dalam peti undi nanti. Ia telah berlaku dalam pilihanraya yang lalu dalam mana lebih dari sejuta ahli-ahli UMNO telah memangkah simbol Pakatan Rakyat, dan ia akan berlaku dengan lebih hebat sekali. UMNO tahu ini akan berlaku lagi kali ini.

Setiap kali PRU, pemimpin-pemimpin bahagian seluruh negara berikrar untuk tidak akan melakukan sabotaj terhadap UMNO walau pun nama mereka gugur sebagai calun. Isu ini sebenarnya isu besar. Dalam politik " kill or to be kill " adalah kata-kata yang cukup keramat. Semua pemimpin bercita-cita untuk bergelar YB, tidak terpilihnya mereka besar kemungkinan " sabotaj " terhadap calun lain akan dilakukan. Ahli UMNO mensabotaj semasa di bilik pengundian dengan tidak mengundi calun dari parti sendiri.

Ahli sudah tidak percaya sesama sendiri, ramai pula kalangan ahli meninggalkan parti kerana kerosakan bikinan sendiri, yang cerdik tidak dipercayai dan di halang untuk terus dari menjadi ahli, kepimpinan pula terus rakus dengan kemewahan penghidupan, keperitan rakyat sudah tidak di jadikan perjuangan utama parti. Kroni diberikan kemewahan yang luar biasa. Akhirnya parti menjadi mangsa.

Ini satu contoh apa yang berlaku di N9. Penggantian Isa ke Mohammad Hasan, cukup mengecewakan tidakberlaku peningkatan, malahan mentaliti dalam UMNO itu kerana semasa Mohammad mula-mula menjadi MB ramai orang Negeri Sembilan beranggapan yang beliau itu adalah pemimpin yang turun dari langit ketujuh. Tetapi akhirnya keadaan di negeri itu lebih teruk dari apa yang UMNO alami semasa Isa menjadi Menteri Besar dahulu. Lagi rendah kredibiliti wakil rakyat di negeri itu, mereka itu jugalah yang sedang di pertahankan oleh Mohammad. Kerana apa? Kerana  rasa rendah diri beliau dan takut kepada bayang-bayang sendiri.
Ahli-ahli biasa dalam UMNO itu sudah lumpuh semangat nya dan tidak berdaya untuk mempertahankan arus perubahan di kalangan rakyat yang ramai. Pimpinan UMNO telah membunuh benih-benih kepimpinan sebegitu lama bukan sahaja di NS tetapi di seluruh negara. Kini  UMNO hanya tinggal dari kalangan yang ‘buta mata hati’ tentang politik dan siasah. Akhirnya Dr Mahathir sendiri mengakui yang UMNO sudah busuk sampai ke usus nya dan iaya di anggotai oleh mereka yang kurang cerdik.

Kini UMNO sesungguhnya dalam keadaaan serba tak kena, buat salah tak buat pun salah, dan kelembekan Najib sungguh membingongkan Mahathir sendiri. Kalau di PRU lepas Mahathir minta rakyat memilih calon, tetapi sekarang beliau meminta orang memilih parti pula. Dia ingat orang ramai ini siapa? Beliau mesti ingat pengundi-pengundi sekarang terdiri dari manusia yang berfikir, bukannnya haiwan belaan yang boleh di cucuk hidung nya.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA