Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, January 6, 2013

SULAIMAN AKLEKAN LEBIH AMANAH DARI KERAJAAN MALAYSIA


Filem P. Ramlee " Tiga Abdul " mungkin ada kaitan dengan cerita bagaimana kerajaan Malaysia mesonglapkan wang pampasan buruh maut landasan keretapi di Thailand. Tapi hebatnya Sulaiman Aklekan seoerang peguam bela yang menjaga harta Ismit Gulamraja cukup amanah, harta yang berjuta-juta itu diserahkan kembali kepada yang di wasiatkan oleh Ismit kepada anaknya Abdul Wahub. Tapi tidak kerajaan Malaysia, wang pampasan dari Kerajaan Jepun untuk Buruh landasan Kertetapa api sejumlah 207billion. di diamkan saja. Kini di ungkit oleh pihak pembangkang. Di mana wang itu? satu persoalan?

Photo

PANAS, bagaimana kepimpinan UMNO langsung tidak mengindahkan bebanan yang ditanggong oleh rakyat, hingga mereka sanggup memakan wang hasil keringat buruh binaan di zaman Jepun. Pihak Jepun telah mengesahkan wang " bebanan tugas " buruh tersebut telah pun di keluarkang.

NONE
Nizar ( gambar ) yang mengetuai Sekretariat Jejak mencari bekas buruh paksa dan waris landasan maut itu berkata, pihaknya juga tidak tahu sama ada pampasan itu masih disimpan di Perbendaharaan Negara atau Amanah Raya kerana tiada penjelasan dibuat oleh kerajaan.

Katanya, hasil pertemuannya, Setiausaha Kedua Kedutaan Jepun ke Malaysia Takaharu Suegami mengesahkan penyerahan wang itu walaupun memaklumkan akan merujuk kepada Tokyo berhubung perkara itu.

Nizar yang juga anggota jawatankuasa Pusat PAS dilapor berkata, dengan jumlah RM207 bilion itu setiap keluarga dianggarkan layak menerima sehingga RM3 juta pampasan.


'Mana pergi pampasan RM207 bilion landasan maut?'

Sanggupkah anda makan dan mengunakkan wang pampasan orang miskin yang sudah mati yang dahulunya mereka diseksa separuh mati kerana melakukan kerja buruh oleh tentera Jepun.

Apa perasaan anda sekirannya ada pemimpin menafikkan hak Datuk atau pun Ayah anda yang sudah mati, sehinggakan duit yang  sepatutnya dibayar kepada mangsa atau waris sehingga kini kerajaan masih sembunyikan.

Kedutaan Jepun telah mengesahkan membayar wang pampasan buruh paksa Burma dalam tahun 1990 sewaktu pemerintahan Tun Mahathir.... berjumlah RM207 BILLION. 
Di manakah AMANAH pemimpin negara yang diharap oleh rakyat, sehingga menafikkan hak orang susah, rakyat mesti bangkit menentang penyalah guna kuasa.

Anak yatim merupakan anak-anak yang tidak lagi mempunyai ibu ataupun bapa. Oleh kerana itulah Allah menggalakkan kita memelihara anak yatim. Namun ada yang mengambil kesempatan memakan harta anak yatim.

Wang imbuhan berjumlah 207billion dan mereka yang terlibat pula berjumlah 30k orang, dan dengan jumlah tersebut setiap seorang akan menerima RM3juta. Pampasan ini boleh memulihakan penghidupan keluarga tersebut sama ada untuk diri dan kelaurga mau pun waris terdekat.

Nampaknya kepimpinan UMNO terus " angkoh " dan " kemaruk " dengan wang yang diterima, mereka sanggup mendikamkan penerimaan wang tersebut dan juga mereka sanggup memakan harta anak yatim secara tidak hak adalah dosa besar, namun jika diambil dengan ketentuan untuk proses penjagaannya atau sebagai upah penjagaannya tidak mengapa. Dengan syarat tidak melebihi dari ketentuan yang dibolehkan syarak. Jika seseorang yang menjaga anak yatim kemudian mengambil harta mereka dengan cara zalim iaitu mengambil dengan sesuka hatinya bahkan tanpa izin dan diketahui oleh anak tersebut maka laknat Allah akan menimpa orang tersebut. Banyak ayat Al Quran dan hadis Rasulullah SAW menjelaskan tentang seksaan dan balasan bagi orang yang memakan harta anak yatim dengan cara zalim ini.

Firman Allah SWT maksudnya: “Sesungguhnya orang-orang yang memakan harta anak yatim itu secara zalim, sama dengan memasukkan api ke dalam perut mereka. Dan mereka yang demikian akan ditempatkan di dalam neraka Sa’ir”. (An Nisa’ 10).

1 comment:

  1. KENA LELONG.JANGAN TUNGGU SEBAB DIA MARAH

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA