Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, September 27, 2012

IKLAN AIR, UMNO KECUNDANG JUGA






Air, air, air, air, .... kini ianya menjadi salah satu dari isu untuk memenangkan BN / UMNO di Selangor. Satu usaha sedang di pergiatkan untuk memaklumkan kepada penduduk Malaysia bahawa janji-janji dari kerajaan Pakatan Rakyat susah untuk " tunaikan " dan tidak seperti janji-janji di hulurkan oleh UMNO / BN - " Janji ditetapi "








Gambar tertera adalah di sebuah pangsapuri, di mana penghuninya telah diarah untuk turun ke serta membawa baldi setiap orang, dan mereka pula diperlukan berbaris dengan tong / baldi berhampiran dengan buah lori tangki air. Mereka agak " panik " kenapa perlu berbuat demikian. Akhirnya permasalahan terjawab kerana mereka adalah sabahagian dari " pelakon " tambahan iklan kaitan dengan meruncingnya isu air di kawasan tersebut. Pengembaranaannya pula di lakukan secara " rahsia " Beberapa pelakon tambahan – sebahagiannya penduduk setempat – juga memberitahu Malaysiakini, mereka hanya diberitahu akan dibayar RM50 dan tidak tahu mesej iklan yang dilakonkan mereka.

Di bawah di sertakan beberapa gambar yang pernah di gembar gemborkan dengan UMNO Selangor, kita masih ingat dengan bagaimana sekumpulan penunjuk perasaan kaitan dengan " kepala lembu " bagitu juga dengn " tarikan tonggeng buntuk " oleh bekas perajurit Malaysia. Persoalan apakah mereka juga penghuni di pangsapuri tersebut atau mereka di imput sebagai pelakong tambahan dan kenapa mereka terlibat?

Kekadang apa yang kita rancang, bukan lah yang terbaik sebaliknya perancangan dari Alllah adalah yang terbaik, cukup mudah Allah membalas " buruk laku " yang di mainkan oleh pelakon tambahan tersebut, Allah lupakan kemudahan untuk mengenali identiti mereka.

 Gambar pelakon dari bekas perajurit ini sudah pun dikenali tempoh hari, beliau terlibat cara lansung dengan satu aktiviti " kurang moral ", beliau mengepali " senaman tonggeng buntut, lihat gambar bawah.


Identiti beliau lupa topi celoren yang "  dicuri " semasa dalam tentera diguna pakai sekali lagi, disinilah menunjukkan bahawa kita sentiasa bersifat pelupa dan bagi Allah inilah cara menunjukkan kekuasaanNya.

 

 Paparan yang lebih jelas dan penglibatan " makhlok perosak " ini amat memalukan, bukan setakat memalu kan rakan-rakan tentera tapi seluruh warga Melayu.



Ini gambar kedua yang juga melibatkan individu yang sudah dikenali sebagai OKU ( orang kuat UMNO ) yang pakai baju hitam beliau pernah mengadakan demostrasi " kepala lembu " dan meletakkan di perkarangan sebuah masjid di Selangor.

Kita merancang tapi perancangan Allah adalah yang terbaik dari segala perancangan manusia, kita juga kekadang lupa apa yang kita buat selama ini, buat kata pepatah " pelandok sentiasa lupakan jerat tapi tidak sebaliknya " Yang berpakaian " hitam " itu rupanya orang kuat seorang menteri kabinate, dan sahlah beliau adalah ahli UMNO, dan dengan itu sahlah juga iklan kekurangan air di Selangor hanya satu propaganda UMNO untuk memburuk-burukkan kerajaan Pakatan Rakyat.

Pihak produksi pula tergamam dengan pertanyaan wartawan. Mereka enggan menjelaskan butiran terperinci rancangan televisyen komersial itu kerana ia didakwa melibatkan kerahsiaan dengan pelanggannya.”(Iklan) kempen air. Selebihnya saya tak boleh cakap. Saya harap awak semua hormati tugas saya,” kata penerbit filem itu ketika ditemui di tapak penggambaran. Pemberita juga dilarang merakam keadaan di tempat itu, melaporkan keadaannya dan diminta meninggalkan kawasan penggambaran.”Tak boleh dedahkan (butiran penggambaran). Kalau tak, kita yang akan disaman oleh pelanggan. Kami hanya bekerja dan kita mempunyai pelbagai pelanggan.”Ini bukan kali pertama kami membuat penggambaran untuk iklan,” kata penerbit itu lagi. Tinjauan Malaysiakini sejak jam 7 pagi sehingga berita ini ditulis mendapati, kira-kira 200 orang terlibat dalam penggambaran itu.

Apakah kepimpinan UMNO mengandaikan dengan iklan ini rakyat Selangor akan berubah  undi atau mereka tidak terasa sikap dan buruk perangai ini mungkin meningkatkan lagi undian untuk Selangor. Fikir-fikirkan lah ...........

Satu dialog di FB kaitan Air di Selangor.
  • Zamzuri MJ udah x ade modal nak jatuhkan kerajaan PR selangor
  • Irwan Rahim Teman yg dok Selangor...x der masalah pun....tiap2 bulan tgk, campak ajer bil ayor dlm bakul sampah....sbb msh lagi dlm kuota 20m padu ayor percuma.....
  • Zamsuri Zakaria ate ngape deme buat iklan tersebut
  • Zamzuri MJ Biasa lah puak puak yang kecewa nak rebut selangor negeri kaya dengan hasil cukainya
  • Irwan Rahim Najip kan dah kabo hari tu, Dia akan rampas semula selangor dgn apa cara sekali ponn....

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA