Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, June 7, 2012

PTPTN - SELANGOR ADA KAEDAH UNTUK ATASINYA



 Menifesto PR dalam Buku Jingga kaitan dengan pendidikan percuma kini sedang di uji oleh kerajaan BN, dan UNISEL - Universiti Selangor - salah sebuah IPTS di jadikan modal untuk ujian tersebut. 1000 pelajar sulung yang di jadikan mangsa, dengan tidak medapat layanan untuk menerima pinjaman PTPTN. Anak-anak siapa pula para pelajar ini, apakah mereka semua anak kepad ahli Pakatan Rakyat atau ada juga kalangan mereka dari UMNO? ini satu persoalan yang mungkin menghantui Menteri Pengajian Tinggi. 


Kenapa harus pihak KPT - menidakkan PTPTN untuk Selangor? sedangkan " Buku Jingga " adalah keluaran bersama dari PAS juga DAP. Atau pun apakah KPT memahami hasrat buku tersebut. Ini juga melambangkan tidak bijaknya menteri di KPT juga kenyataan menteri tersebut di sokong oleh TPM, jadi daya fikir TPM juga sama dengan daya fikir menteri tersebut. Sementara itu, Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah sewaktu dihubungi berkata beliau tidak dapat memberikan sebarang ulasan mengenai perkembangan tersebut.


"Saya sukar hendak komen hal ini. Minta maaf," katanya.






Timbalan perdana menteri menyifatkan tindakan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) membekukan pinjaman kepada mahasiswa Universiti Industri Selangor (Unisel) sebagai "adil" kerana ia hanya reaksi kepada dasar PKR.
  NONE


Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar hari ini membayangkan mahasiswa baru Universiti Industri Selangor (Unisel) mungkin akan diberikan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) sekiranya PKR mengaku salah.
 





 

Kesan dan tindakan segara telah diambil oleh Kerajaan Selangor pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim "Sebagai tindakan jangka pendek, UNISEL akan menggunakan asetnya untuk membantu pelajar yang dalam kesukaran meneruskan pengajian. "Aset ini merupakan hartanah seluas 500 ekar yang diperolehi hasil penyusunan semula hutang TALAM," kata Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim  ( gambar ) dalam satu kenyataan petang ini. Kerajaan Selangor, katanya, telah selesai menyusun semula hutang tersebut di mana tanah seluas 500 ekar itu telah menjadi aset Unisel. Khalid berkata, kerajaan negeri akan membantu Unisel mengapungkan hartanah tersebut di pasaran untuk mendapatkan wang tunai.

 
http://www.unisel.edu.my/images/stories/management/22.jpg


 PROF. DR. HAJI ANUAR BIN HAJI AHMADVice President / DVC (Academic)

 Tindakan tidak bertamaddun oleh KPT ini amat di kesali dan ianya sudah pasti meninggalkan kesan yang negetif kepada para pelajar dengan  itu "Jadi mereka ini kita benarkan meneruskan pengajian dan kita cuma minta bayar yuran pendaftaran RM500 sahaja," kata Naib Canselor UNISEL Prof Dr Anuar Ahmad kepada Malaysiakini semalam.









http://www.unisel.edu.my/images/stories/board-of-directors/halimah.jpg

 YB Dr. Halimah Ali - 
Lembaga Pengarah UNISEL

Bagi Exco pendidikan Selangor, YB Dr Halimah Ali pula rasa sedih atah sikap PTPTN yang tidak profesional dan menjadikan siswa sebagai "mangsa politik pihak tertentu, kenapa harus ada diskriminasi antara pelajar dari IPT tertentu yang memohon pembiayaan, mana ujudnya 1M " .

Bagi  Idris Ahmad AJK Pas Pusat “Sepatutnya soal pendidikan tidak perlu dipolitikkan kerana mereka yang belajar di Universiti Selangor (Unisel) datang daripada berbagai latar belakang, majoritinya adalah orang Melayu,” kata AJK PAS Pusat, Idris Ahmad. Jelasnya, Kerajaan Negeri Selangor mampu berbuat demikian jika segala hasil yang dipungut oleh Kerajaan Pusat di Selangor dimasukkan kepada perbendaharaan negeri seperti cukai lapangan terbang, cukai pelabuhan, saman trafik, saman JPJ, bayaran pasport antarabangsa, cukai ke atas restoran.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA