Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, May 19, 2012

UMNO PASIR SALAK - SIAPA BAKAL DI GUGURKAN


Kg. Gajah 18 Mei 2012, pergolakan dan pecaturan siapa bakal calun untuk Parlimen Pasir Salak dan kedua-dua DUN Sungai Manik dan Kg. Gajah terus di momokkan oleh mereka yang berkepentingan, atau rasa geram dan marah masih membara kepada calun-calun tertentu.

Gandingan Mantap - dengan " mematikan " penglibatan Dr. Wan Ashikin.

Gabongan Gandingan Mantap ini secara sinisnya mengenepikan kepimpinan Dr. Wan, bagi kumpulan ini apakah Dr. Wan telah gagal dalam pengurusan dan pentadbiran parti yang memberikan sebab untuk tidak dicalunkan semula?  Dari segi kepimpinan Dr. Wan adalah salah sorang anggota MKT dan ianya dipilih oleh pucuk pimpinan parti, jadi sudah tentu kemampuna beliau agak luar biasa dari 2 lagi tokoh dalam gabungan tersebut - Dato Zainol ( walau pun beliau EXCO Perak ) dan Sdr. Abdullah Fauzi ( hanya naib ketua Bahagian ).

Mungkin agaknya Dato Tajuddin yang menang dalam pertandingan MKT ( Majlis Kerja Tertinggi ) marah kepada presiden kerana melantik Dr. Wan. Beliau dapat MKT cara percuma walhal beliau perlu mengeluarkan belanjar untuk kemenangan tersebut. Pada hemah penulis Dr. Wan masih mampu mempertahankan pencalunan dirinya untuk penggal berikut.


Pemidang baru - juga gambar Dr. Wan di tiadakan - 
teruk sangatkah Dr. Wan ini.?

Apakah benar Seluruh Penduduk Kg. Gajah yakin dan menyokong kepimpinan tersebut. Dengan di ketuai oleh YB Tajuddin, YB Zainol Fazli, Sdr. Abdullah Fauzi dan Sdr. Azwan Harun. Benarkah  mereka dapat merubah dan memperbaiki kedudukan majoriti undi di Pasir Salak dan kedua-dua Dun itu nanti?

Kg. Gajah ( bukan DUN ) - UPU ada 2 di SM Dato Seri Maharaja Lela dan SK Dato Sagor, malang bagi kedua-dua calun BN mereka semua tewas di UPU ini. Kalau ini dijadikan indikator, apakah penduduk kg. Gajah memang berusaha untuk calun-calun BN ini? Atau mereka hanya memancing sesuatu dari kedua-dua calun yang mereka cadangkan - Tajuddin sama ada Abdullah Fauzi atau Azwan.

N.48 SUNGAI MANIK


N.49 KAMPONG GAJAH


PARLIMEN
 Pecahan undi PRU13

Dari segi " ranking " antara Dr. Wan, Abdullah Fauzi  dan Azwan, tidak dinafikan Dr. Wan lebih menyerlah dan dapat mempengaruhi pucuk kepimpinan parti untuk di calunkan semula. Atau apakah dengan kedudukan ini Tajuddin pula yang akan di " mangsakan ". 

Gandingan YB Zainol, Abdullah Fauzi dan Azman juga mantap untuk meneruskan perjuangan UMNO dan PRU13 nanti. Tapi jangan lupa satu nama lagi sedang diusahakan oleh Bekas MB Perak Tan Sri Ngah Talib
Sdr. Ramelle Asharam bin Ramli - Bendahari UMNO Bahagian. Perancangan mereka juga perlu berhati-hati kerana Dr. Wan adalah menantu ketua Wanita Bahagian - Dato Ainon. Atau apakah gabungan Gandingn mantap ini sudah bersedia untuk menidakkan undi dari gulongan wanita.


Hanya untuk renungan pengunjung - apakah UMNO sanggup menggadaikan negara demi mempertahankan kuasa, atau apakah masa kini sudah ramai " pendatang " menjadi pengundi di negara ini?

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA