Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, February 10, 2012

TAJUDDIN - BERBELANJA SUNGGUH BOROS

Kg. Gajah 10 Feb. 2012, jelas kini MP Pasir Salak yang juga Pengerusi Felcra Bhd. sedang berusaha untuk menggunakan " wang " peneroka di peringkat yang paling maksima, kita rasa hairan apakah pihak pengurusan Felcra di Kuala Lumpur langsung tidak mempunyai kuasa untuk memberhentikan aktiviti beliau untuk menghabiskan wang rakyat tersebut?

Cuba kita lihat bagaimana beliau menggunakan Projek Perumahan Gen2 sebagai " batu loncatan " untuk " menarik " keluar wang peneroka yang tersimpan tersebut.





Projek pecah tanah Rumah Gen2, Felcra ini diadakan semperna dengan Hari Terbuka Felcra Berhad, dimana TPM hadir pada 5 Okt. 2010 dan jika diperhatikan dari keperluan dan kehadairan warga Felcra seluruh Perak mungkin memerlukan hampir 300 buah bas, jadi anggaran perbelanjaan sudah pasti mencecah jutaan ringgit.




Sebahagian dari rumah Gen2, dalam pembinaan, projek ini juga telah " menghiris " jiwa raga anak-anak peneroka, nama aje untuk Gen2 warga Felcra tapi jualannya dibukan untuk semua warga Malaysia terus malanglah anak peneroka.




Tapak Himpunan Warga Felcra Bersama PM pada 17 & 18 Feb nanti.
ianya dalam pembinaan.

Album diatas pula adalah kawasan lapang di belakang perumahan Gen2, yang akan di tempatkan Majlis " Himpunan Warga Felcra Bersama PM " Difahamkan majlis tersebut akan diadakan pada 17 & 18 Feb. ini dan juga di fahamkan seluruh wakil warga Felcra dari seluruh negera termasuk Sabah dan Sarawak akan turut sama di majlis tersebut.

Sudah tentu ianya menelan belanja " Jutaan ringgit " apa tidaknya bayaran bas dari seluruh negara untuk memastikan pengunjung ke angka 30000k orang. Cuba kita kaji bayaran berikut:

Bas jangkaan +- 600 buah X RM4000
Khemah seperti dalam gambar, kosnya berapa agaknya ?
Makan pengunjung 30000 x Rm10 ( paling minima )
Pentas untuk pesembahan Dato Siti ( kelengkapan mesti terkini ), berapa agaknya?
Bayaran " homestay " untuk perwakilan dari seluruh negera RM50 seorang
Tuntutan pegawai di hotel-hotel Manjung & Teluk Intan - difahamkan tarikh tersebut telah penuh di " booking "
Banner sejumlah hampir 1000 @ 100 se unit.
Bayaran Penyanyi difahamkan Dato Siti, ND Lala & Dato Daud Kilai akan turut sama
Jumlah lori angguk Pasir tujuan meratakan tapak.
Kemudahan Lampu untuk Kawasan
Sewa Gen-Set, dan lain-lain.....

Sudah tentu peneroka yang tanggong.

Apakah ini cara Dato T melobi untuk namanya terus di terima oleh pucuk pimpinan parti bagi PRU13 nanti. Perbelanjaan yang di gunakan dengan menggunakan wang Felcra amat rakus sekali, peneroka yang akan menanggon bebanannya, tapi buat kata seorang pegawai yang di temuai " saya menjalankan tugas ".

Kalau diperhatikan budaya yang ada pada UMNO bukan mementingkan rakyat tapi mereka mementingkan diri sendiri, pihak Felcra juga memaklumkan kawasan projek perumahan Gen.2 ada kontraktornya, dan sepatutnya urusan untuk penambahbaikan kawasan tapak perumahan ini perlu di biayaai oleh pihak kontraktor perumahan tersebut tapi atas kebijaksanaan Dato Tajuddin projek penambakan di biayai oleh Felcra dan sudah tentu keuntungan di milik oleh syarikat yang melaksanaan projek itu nanti.

Yang sudah tentu rugi ialah peneroka.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA