Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, January 24, 2012

DATO T - RM100 & RM500

Kg. Gajah 24 Jan. 2012. Setelah para pelajar menerima sumbangan " one - off " untuk membeli buku awal Disember 2011, keadaan reda sekejab dan mereka pula menungguh kedatangan 15 Jan. 2012 di mana lagi satu sumbangan " besar " untuk masyarakat khususnya yang berpendatan bawah RM3000 sebulan. Sekali lagi, pihak tertentu menggunakankan " pemberian sumbangan " ini dengan memberikan kata-kata " politik " kepada hadirin dengan tujuan untuk " memancing " undi di PRU13 nanti.

Dato' Tajuddin Abd Rahman


Apakah ini satu Transformasi " pembohongan " oleh kepimpinan UMNO masa kini?

Najib, hatta semua kepimpinan memaklumkan sumbangan ini tiada kaitan dengan mainan politik masa kini, ianya di laksanakan atas rasa sedar dan tanggong jawab kerajaan untuk kebajikan rakyatnya. benar kah ini?

Apa yang berlaku di Kampong Gajah yang mana ahli parlimenya YB Dato Tajuddin, semua sumbangan sama ada RM100 atau BRIM beliau perlu dan mesti menyerahkan kepada yang menerimanya. Untuk pengetahuan RM100, beliau sanggup menghukum penerima dari SK Sri Changkat yang jaraknya hampir 100km ke Dewan Felcra Sbg. Perak hanya untuk menerima RM100. Bagitu juga dengan sumbangan BRIM, hampir hari-hari di adakan majlis untuk tujuan tersebut.

Apa yang sedihnya adalah kalanya ucapan beliau semasa majlis penyampaian tersebut di herdik sendiri leh jemputan, " bagi peluang kepada PAS merintah, baru Dato tahu ", ucapan beliau bukan untuk memotivasi penerima sebaliknya lebih kepada mencari " undi " sudah tentu yang menjadi sasaran beliau ialah Tuan Guru Nik Aziz, Anwar Ibrahim dan kerajaan Pas.

Sebenarnya sejarah Dato Tajuddin dengan Anwar memang sejak zaman Ramli Ngah Talib menjadi MB dan Ketua Bahagian Pasir Salak dan Anwar adalah Timbalan Presiden juga menrangkap Pengerusi Disiplin UMNO telah menggantong keanggotaan beliau kerana di dapati bersalah atas pertuduhan " politik wang " Sejak itu beliau di kenali dengan nama ejekan " Tajuddin Six Million Dollar ". Dengan itu sifat dendam itu terus membara sampai ke saat ini.

Apakah ini satu tranformasi yang diinginkan oleh PM?

Rakyat Pasir Salak menunggu PRU13 untuk menghukum Tajuddin, itu pun kalau beliau di pilih semula, bagi mereka yang tinggal di Felcra Sbg. Perak, memang sudah bertekad dan berkerat rotan dengan beliua, banyak kes yagn menyebabkan mereka bagitu marah, contohnya perumahan Generasi kedua ( GEN 2 ), projek yang asalnya diperuntukan untuk anak-anak gerenasi peneroka kini di buka kepada sesiapa yang mampu memilikinya.

Atau mungkinkah juga apa yang dibuat oleh Tajuddin juga di lakukan oleh PM sendiri, kalau diambil contoh kaitan dengan janji-janji PM untuk memansuhkan ISA, “ Jika rakyat tidak percaya kepada janji Najib, ia adalah salahnya sendiri kerana rekodnya sebagai Perdana Menteri sejak April 2009 tidak menunjukkan dia berani melaksanakan apa yang dijanjikannya,” katanya Lim Kit Siang, Ketua Parlimen DAP.

2 comments:

  1. Apa kah duit sumbangan RM 500.00 duit kepala BAPAK UMNO? Inikan duit kerjaan/duit rakyat,dan hendaklah disalurkan melalui Agensi Kerjaan atau LHDN yang diumumkan olih kerjaan, melalui Budget 2012.Mengapa pula hendaklah dibayar melalui Wakil Rakyat UMporNO/APCO.Duit tersebut hendaklah dibayar melalui bank/ supaya penyelewagan wang tidak belaku melalui BUAYA2 , yang menunggu masa untuk sapu duit ini. Inikan dikatakan menyusahkan rakyat, yang membuang masa dan duit tambang bagi mengambil bocer ini. 1 malaysia menyusahkan rakyat.

    ReplyDelete
  2. umno dulu kini dan selamanya akan tetap jadi penipu....cari kesempatan menipu rakyat yg tak faham beza antara kerajaan dan parti......duit rm100 dan rm500 tu bukan najib @ umno yg punya.....Tapi inilah dia kejahatan umno yg terus menipu ....walau apa ALLAH MAHA KUASA.....rejim Mubarak ( Mesir), rejim gadafi( LIbya), rejim zainal abidin ( Tunisia ) yg gagah dgn politik TIPU dan UGUT akhirnya tumbang di tangan kuasa rakyat......UMNO pasti akan tumbang ....Allahuakbar..

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA