Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, November 21, 2011

RM100 BUKAN UNTUK POLITIK



Datuk Seri Salleh - Ketua UMNO Bahagian Kota Belud

" Kenapa harus kita mempolitikkan sumbangan kerajaan untuk para pelajar? Pemberian RM100 setiap murid adalah rasa tanggongjawab kerajaan kepada setiap murid untuk meringankan bebanan penjaga " , saranan Datuk Seri Salleh Tun Said Ketua UMNO Bahagian Kota Belud. Sebab itu, beliau yang juga Speaker Dewan Undangan Negeri Sabah, bantuan berkenaan diberi kepada semua murid yang layak tanpa mengira kedudukan dan kepercayaan politik ibu bapa mereka.


Sesalinan surat dari KSU - Kementeria Pelajaran

Persoalannya ialah, kenapa pihak kabinate menyarankan semua, majlis penyampaian mesti dilakukan oleh pemimpin Barisan atau pun mereka dari parti komponan BN. Arahan dari KSU ini seolah-olah sumbangan ini ada kaitan dengan mainan politik oleh pihak tertentu. Dengan itu memang tidak ujud keiklasan dalam pemberian tersebut. Malahan beliau sendiri menggunkan platform sumbangan ini untuk bertemu dengan rakyat / pengundi. Majlis diadakan di SK Pekan Kota Belut.

Lihat lagi beberapa contoh di mana penyalahan guna kuasa oleh orang politik ( UMNO / BN ) dalam isu wang persekolahan ini. Kita ambil saja bagaimana pemimpin UMNO di Bahagian Pasir Salak. Bahagian ini di ketuai oleh YB Dato Tajuddin. ( gambar bawah )



Untuk Dun Kg. Gajah sahaja, beliau membahagikan kepada dua sessi pembahagian satu untuk zon Sberang Perak dan Zon Kg. Gajah. semua yang di adakan di Dewan Besar Felcra Seberang Perak ( kebetulan beliau juga Pengerusi Felcra Bhd )

Apa saja ada ruang dan peluang mereka pasti kedepan, macam kata pepertah " hidung tak mancung pipi tersorang-sorong " tak kira penat lelah orang lain, kerja yang mudah di susahkan, kerja yang tak sepatutnya diundang orang politik orang politik yang datang, mereka " meminta-minta " untuk di jemput. Kakitangan Kerajaan dengan etika kerja yang sepatutnya " berkecuali " dalam pengurusan dan pentadbiran perlu patuh kepada arahan. Lihat saja surat arahan di atas ini.

Surat arahan dari KSU KM Pelajaran ( diatas ) jelas menunjukkan betapa kakitangan awam sudah diperkudakan oleh UMNO / BN, jelas ini semua agensi kerajaan sudah " di rogol " oleh UMNO / BN, seolah-olah mereka hidup dengan kekuatan orang lain, sudah tidak dapat membezakan antara kerajaan dengan parti politik.

Penduduk Parlimen Pasir Salak masih teringat lagi bagaimana YB Parlimen menggunakan kuasa untuk memastikan pengurusan PTPTN mengeluarkan peruntukan pinjaman PTPTN kepada bakal siswa sejumlah 163 orang.



Kain pemidang majlis tersebut yang diadakan di perkarangan
Masjid Sultan Azlah Shah, Kg. Gajah,
majlis penyampaian WPP juga di iringin dengan Majlis Berbuka Puasa.



Para bakal siswa yang melaporkan diri serta
mengisi borang aku terima
WPP tersebut.




Salah soerang bakal siswa menerima sumbangan tersebut,
YB Datok Tajuddin di iringi oleh Ygn. berusha En. Norazam Shaari,
Ketua Penolong Pegawai Dearah Kg. Gajah.

Usaha yang murni ini di akhiri dengan cukup mengecewakan di mana YB Tajuddin langsung tidak mengindah Ramadhan dan berucap dengan penoh emosi dan gagal mengawal diri untuk mengkritik musuh politik beliau terutama kepada DSAI dan Tuan Guru Nik Aziz.

Pada kesimpulannya, apakah benar cakap dari YB Kota Belut tidak mempolitikkan apa yang di usahakan oleh kerajaan, siapa sebenarnya yang cuba memperbodohkan rakyat? Kepimpinan UMNO / BN selalunya bercakap tak serupa apa yang di bikin.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA