Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, November 19, 2011

PM - KULI SEDANG DIPROJEK OLEH RTC



Rahim Tamby Cik ( gambar ) yang juga mantan KM Melaka, mula kenali semula apabila lahirnya Team Dato T dalam kes Vidoe seks DSAI. Walaupun personaliti beliau semasa menjawat jawatan KM Melaka masih bermain dalam ingatan dengan isu " memperkosa " gadis bawah umur tapi kini beliau sudah " bersih " dan mampu meyakin rakyat bahawa DSAI adalah orang yang paling kotor dan banyak terlibat dengan salah laku seks.


Usaha untuk memerangkap dan memperdaya rakyat dalam isu vidoe tersebut menemui kegagalan, dan usaha beliau tidak mati setakat itu sahaja. Kini jarum lebih halus dan tajam. " kehebatan " Tengku Razali ( Kuli ), pemimpin dari kalangan istana, yang juga pernah menjawat jawatan Bendahari UMNO pula perlu di terjemahkan untuk memporakperandakan PR. Kuli adalah manusia yang mampu untuk memimpin negara selepasa PRU13 nanti. Ini kerana Kuli juga telah pernah menggabungkang gagasan parti pembangkang untuk menumbangkan UMNO / BN.

Mengapa agaknya Sketsa baru ini terjadi ? mungkin masa kini Kuli cukup aktif memperjuangkan hak Kelantan mendapatkan royalti minyak dari kerajaan pusat, serta beliau juga adalah presiden Amanah badan NGOs yang kini sibok mempertikaikan UMNO yang sudah menampakan " kediktatoranya ".

Apakah Rahim tidak melihat betapa lemahnya moral dan perjuangan Kuli itu sendiri? Tentu kita masih ingat bagaimana usaha Kuli semasa memimpin Semangat 46 (S46) pernah cuba mewujudkan 2 gagasan parti politik iaitu Angkatan Perpaduan Ummah (APU) yang dianggotai S46, PAS, Berjasa, HAMIM dan KIMMA serta Gagasan Rakyat (S46, DAP, PBS & PRM) untuk bersaing dengan BN dalam kempen pilihanraya 1995. Akhirnya kewujudan 2 entiti politik pembangkang berlainan yang masing-masing diketuai S46 itu sendiri adalah bukti kegagalan Kuli untuk menyatukan pelbagai parti politik di Malaysia seperti mana yang dilakukan Anwar hari ini melalui pembentukan Pakatan Rakyat.

Ujian untuk Kuli dalam menggabungkan komponen parti-parti tertentu untuk berhadapan dengan BN gagal, kegagalan pembangkang mengekalkan jumlah kerusi yang dimenangi pada 1990 dalam pilihanraya umum 1995 adalah bukti kepada kenyataan itu. S46 itu sendiri dibubarkan pada 1996 dengan Kuli menjilat ludahnya kembali untuk menyertai UMNO.

Justeru mana mungkin Kuli boleh mengatasi Anwar, jika diambil kira perjuangan, deraan, siksa, memalukan, fitnah, tidakan yang tidak ada belas kasihan, ianya memang tidak penah di lalui oleh Kuli, malahan selepas DSAI di " terajang " dari UMNO tidak pernah terlintas di sanubarinya untuk sayang pada UMNO tapi lain dengan Kuli. Tapi bagi Kuli, walau pun usaha meminggirkan beliau diteruskan, tapi semasa PRK DUN Galas di Kelantan, Kuli masih mampu menerima latikan sebagai Pengarah Pilihanraya, dan Kuli juga menyatakan kesetiaannya tidask berbelah bahagi dengan UMNO - Dulu, Kini dan Selama-lamanya.

Untuk itu daya perjuangan mereka antara Kuli dengan DSAI amat jauh berbeza, amat jauh ketahanan jati dirinya, dengan itu kepada Rahim tak perlukan mengada-adakan cerita serta cuba berusaha untuk memecah belahkan PR di kepimpinan DSAI masa kini. Apa yang penting Rahim jaga aje RISDA dan jika ada peluang rembat semuanya.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA