Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, September 14, 2011

MEMFITNAH - MEMANG BUDAYA UMNO

Dua isu berbeza tapi niatnya sama, satu dari Kuala Lumpur dan satu lagi di Pulau Pinang, tapi yang sama ialah menggunakan wang " kerajaan " untuk membantu mereka yang " mungkin " memerlukan. yang membezakan ialah kes pertama berkaitan dengan perundangan dan yang satu lagi kaitan dengan perubatan. Yang sudah pasti ianya dari gelombang mainan politik antara Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat.

Saifuddin Nasution

YB Saifuddin Nasutiaon.

Isu 1 - apa kata Setiasaha Agong PKR kaitan dengan bantuan guamana untuk Jamil Khir, menteri di jabatan Perdana menteri, dan Pengarah Jawi.


Bil bayaran guaman YB Senator Jamal Khir berjumlah RM32R.

Tahniah kepada YB Saifudin atas pendedahan tersebut dan yang " terbaiknya "
Perkara itu didedahkan sendiri Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah semalam mengakui yuran guaman Jamil Khir dan Che Mat Ali dibayar dengan wang peruntukan berkenaan.

Jumlah itu dikatakan dikeluarkan bagi membiayai yuran guaman Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom dan Pengarah Jawi, Datuk Che Mat Ali.

Kegagalan keduanya memulakan pendakwaan terhadap Saiful Bukhari dalam kes Qazaf membabitkan kes Fitnah II Datuk Seri Anwar Ibrahim. Telah memberikan kesan pembayaran sejumlah tersebut.
Untuk meringankan beban kewangan Che Mat Ali yang juga Setiausaha Jawi membuat pemohonan, dan bermesyuarat dan meluluskan beruntuk sejumlah tersebut.

Menurutnya lagi, dari segi hukum agama juga, kedua individu berkenaan tidak tergolong dalam kategori mereka yang layak menerima wang zakat. “Apakah Menteri dan Pengarah Jawi termasuk dalam asnaf yang lapan, yang layak menerima zakat? Sudah tentulah jawapannya sangat terang, tidak,” tegas Saifuddin.

“Dari segi undang-undang yang memohon dan meluluskan adalah orang yang sama. Apakata SPRM. Jadi kita minta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Ketua Audit Negara untuk menyiasat,” kata Saifuddin.



Isu 2 - sudah pasti dari UMNO - dengan lantang " anak kelahiran " yang juga Ketua Penerangan Pemuda UMNO Malaysia telah membuat satu kenyataan khusus bekaitan dengan pembayaran perubahan Timbalan Presiden Pas



Resip Kos perubatan Rm5060.54

Resip bayaran di atas, di tuntut oleh pihak KPJ Selangor kepada pesakit bernama Mat Sabu, kenapa Mat Sabu perlu menuntuk sejumlah tersebut? kemalangan yang menimpa beliau pada 9 Julai 2011 semperna BERSIH 2.0, beliau telah dilanggar oleh kereta polis dan mengalami kederaan, dan mengakibatkan memerlukan perubatan.

Sebagai salah seorang ahli lembaga pengarah kepada sebuah anak syarikat kerajaan negeri Pulau Pinang, beliau berhak untuk mendapatkan kemudahan perubatan dari syarikat. dan bayaran di kenakan dengan pecahan 2 resip berjumlah RM8444.00. Tapi apa yang menghairankan pihak pendakwa mengadakan isu kononnya kos perubatan




Kos pakar perundingan RM3373.50

Disinilah keegoaan pemimpin muda UMNO, mereka bukan buta maklumat tapi sengaja cuba mencetuskan isu, terus menidak dan memberikan butiran tidak lengkap kaitan dengan isu perubatan Mat Sabu tersebut. Kenapa Ketua Penerangan ini membuat laporan hanya dengan merujuk kepada resip pertama sahaja dan tidak berfikir panjang tentang buruk baiknya.

Akhirnya tindakan dan perbuatan beliaU telah memakan dirinya sendiri.



No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA