Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, July 26, 2011

POLIS - APAKAH ANDA JADI POLIS SEUMUR HIDUP?



Hanya satu pesanan kepada semua Anggota PDRM khususnya mereka di peringkat bawah atau pun berpangkat konstable, lance kopral, kopral, sarjan mengapa bagitu " kejam " semasa membenteras setiap perhimpunan - perhimpunan di berikan keistemewaan dalam perlembagaan cuma pemimpin semasa sahaja yang mengubas suai perlembagaan ikut sesuka hati mereka sahaja. Contoh Perhimpunan BERSIH 2.0 di persetujui oleh Agong dan pihak PM juga bersetuju untuk membenarkan dan stadium untuk di jadikan premis perhimpunan. Tapi malang lidah pemimpin UMNO seperti " lidah biawak " cakap pagi tak boleh guna sebelah petang.

Anggota polis bawahan yg bertungkus lumus menghenyak, menyerang, memaki hamun, menendang orang waktu demonstrasi, kenapa bagitu " kurang ajarnya " mike me semasa bertugas? Kenapa berkerja seperti kita tak akan mati, tak akan bersara, tak payahlah kerja sampai macam tu hanya kerana nak menjaga hati menteri atau pemimpin umno. Kenapa tak gunakan akal semasa bertindak. Menteri dan KPN pasti mendapat imbuhan apabila kerja buat mereka berjaya, KPN ampu sana ampu sini mereka mengejar gelaran tan sri , datuk itu ini. tapi ko orang prebet sampai tua le. habis habis sarjan cabuk.

Penulis cukup terkilan dengan seorang anggota yang boleh di anggap anak, langsung tidak mempunyai sopan, tidak ada langsung budi perkerti, apakah mereka memang diajar berlaku demikian. Yang di " tangkap " berusia hampir 6oan dan polis yang menangkap di awal 30an, kata-kata maaf, tak payah gari, tak payah tendang, tak payah rempit dengan cable tied. Itu adalah kelohan penulis, penulis memang tak mampu berlari dalam usia tersebut. Mana perginya tunjuk ajar semasa POLIS dibangku sekolah? perlu menghormati orang tua, POLIS juga di tanam dalam jiwa mereka agar bersikap tolak ansur, ada rasa penyayang. Tapi apakah setelah menganggotai POLIS setiap apa yang di asoh di bangku sekolah semuanya terhakis? Mengapa sikap dan perangai POLIS zaman ini tidak seperti POLIS di zaman pra kemerdekaan?

Baca dan insaflah kejadian ini : Aku ni kerja rumah tun hussein onn bapa hishamuddin 7 tahun, rumah beberpa vvip 3-4 tahun. aku tahu la. tanya polis polis prebet yg di tugaskan jaga pintu rumah mereka mereka ini macamana. kami nak makan untuk berbuka puasa pun sorok sorok itu pun kami orang orang dapur yg sediakan bukan dari makan mereka atau lebihan makan mereka. kalau mereka tahu maka membebelah mulut macam puki ayam.


Kes kekdua : Sambong beliau, baru baru ini aku pergi ke rumah mak hishamuddin sekali lagi , saja nak menziarahi tun, tapi dia tak sihat aku sekadar berjalan jalan dalam kawasan rumah.lepas tu bersembang dgn driver dan bodyguard tun ( anggota polis ) aku ingat dulu je mereka ni macam sial.pasal aku orang lama kami bercerita secara terbuka. dia merunggut . dia tu bodyguard angota polis sarjan pulak tu. tapi di rumah tu dia kena jadi driver untuk cucu angkat, penghantar barang. pembawa tukang masak ke pasar. dia orang ni pandang orang yg bertugas di rumah mereka sebagai kuli batak. demi allah aku tak berbohong.siapa anggota yg pernah jaga rumah menteri menteri tahu la. tak payahlah berbohong mereka di layan baik. tak meronda keliling rumah kena komplain. lambat buka gate kena komplain.

Kenapa perlu berpuluh PDRM menghenyak seroang " samseng ?"

Jadi nasihat aku buat lah kerja betul betul. aku bukan suruh biar je ornag buat
salah. tapi ikut undang undang, ada undang undang kata boleh terajang orang , boleh sepak orang , boleh tendang orang. kalau tak ada jgn buat. tak payahlah nak tunjuk yg ko orang pandai menjaga bontot mereka. THEY DONT CARE ABOUT YOU,dulu aku tengok , kadang kadang aku kesian juga , ko orang anggota polis, pegawai kerajaan tetapi di perkuda dan di perkulikan. tukang jaga pintu , tukang bawa kereta , tukang bawa beg golf, pakai baju polis. di mana maruah ko ornag sebagai anggota polis.ko orang sepatutnya di hormati bukan di benci dan di maki hamun.

FIKIRLAH WAHAI ANGGOTA ANGGOTA POLIS BAWAHAN SEMUA.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA