Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, July 3, 2011

CARA BERFIKIR - MUH YIDDIN & FUAD DI TAHAP RENDAH

Apakah malangnya nasib seorang yang bergelar GURU, sentiasa bahkan saban hari dan waktu memerah keringat dan membanting tulang untuk memastikan anak didik di berikan ilmu untuk masa depan mereka, membentuk jati diri, peningkatan sahsiah dan perkerti, sentiasa berfikiran jauh malahan keseimbangan dalam pembangunan mengikut Jasad, Emosi, Rohani dan Intelek ( JERI ). Ianya termaktub dalam Fasafah Pendidikan Negara ( FPN )

Inti pati FPN: " berhasrat untuk terus memperkembangkan lagi potensi individu secara menyeluruh dan bersepadu untuk mewujudkan insan yang seimbang dan harmonis dari segi intelek , rohani, emosi dan jasmani. Melahirkan rakyat yang berilmu pengetahuan, berketrampilan, berakhlak mulia, bertanggongjawab dan berkupayaan mencapai kejateraan diri serta memberi sumbangan terhadap keharmonian dan kemakmoran mayarakat dan negara "

Sudah pasti para guru yang terlibat cara langsung dengan KBSR pada 1982 dan kalangan murid di tahun 1 pada tahun tersebut guru ramai yang masih hidup dan murid pula sudah pasti ramai yang lahir sebagai manusia yang di besarkan dengan FPN. Kelahiran mereka juga di dampingi dengan pembangunan dunia ICT, maklumat bagi mereka sudah di hujung jari, dunia sudah tidak bersempadan lagi. Untuk itu apakah mereka ini masih perlu di cucuk hidungnya dan mendengar sahaja ucapan dari pemimpin yang ada dalam UMNO ini.

Ramai kalangan guru dan murid sudah tahu, 99.99% kepimpinan UMNO sudah tidak releven dalam kepimpinan, mereka acapkali menyalahgunakan kuasa, tamak, lebih mementingkan kronis, anak beranak, ramai juga kalangan mereka yang sudah hidup tidak lagi berpandukan alquran. Keistemewaan mereka hanyalah kerana " kuasa " dan di dalangan oleh media cetak mau pun elektronik, yang berberanan terus memperbodohkan rakyat.

Lihat sahaja dalam isu perhimpunan BERSIH- SUHAKAM, Pengerusinya, Tan Sri Hasmy Agam berkata ia termaktub di dalam Perkara 10(1)(b) Perlembagaan Persekutuan serta Perkara 20(1) Perisytiharan Hak Asasi Manusia Sejagat, mereka juga mengulangi syor-syor yang telah dikemukakan sebelum ini kepada kerajaan untuk menghormati kebebasan berhimpun. Secara detail, pihak SUHAKAM juga melaporkan dalam laporan tahunan ke peringkat Parliment khusus berkaitan dengan kepeluan perhimpunan aman tersebut. Laporan Tahunannya kepada Parlimen, serta permintaan bagi pemansuhan sub-seksyen (2), (2A) - (2D), (4), (4A), (5), (5A) - (5C), (7) dan (8) Seksyen 27 dan Seksyen 27A Akta Polis 1967.

Jadi mengapa perlu Timbalan Menteri Pelajaran ( gambar, nama lupa ) mengugut kalangan guru dan pelajar agar tidak menyertaai perhimpunan ini, mengapa beliau boleh mengeluarkan ayat dan ugugan kepada kumpulan ini? Bagi kalangan Guru akan digantung tugas dan di tahan gaji jika turut sama ke perhimpunan tersebut. Kita tanya menteri ini di mana akta, sub seksyen yang menyatakan demikian?


Mhttp://www.thenutgraph.com/user_uploads/images/2008/10/22/MuhyiddinYassin_ColorBG.jpguhyiddin Yasin ( gambar ) selaku menteri pula rasanya mengeluarkan padangan yang cukup " bodoh ", apakah jika rakyat inginkan penambahbaikan itu satu tidakan pengkhianat? Apakah gelaran kepada mereka yang mengamalkan rasuah, salah guna kuasa, melakukan penindasan rakyat. Jadi siapakah pengkhianat sebenar?. Kenapa Bersih yang didokong oleh NGO dan parti-parti politik bertegas juga hendak berhimpun pada 9 Julai 2011. Juga apakah mereka yang merancana perhimpunan kalangan mereka yang " tidak berilmu " dan pengikut pula
bukan mereka yang bodoh dan boleh dicucuk hidung oleh mana-mana pihak. Sebaliknya jika mereka inginkan keselesaan dan jalan selamat dan selesa lebih baik mereka menyertai Perkasa dan Pemuda Umno yang sentiasa mendapat perlindungan dan kekebalan daripada pihak pemerintah.

Kesimpulannya antara Menteri dan Timbalan sama saja. Cuba ambil perhatian perkara di bawah adalah tuntutan mereka.

8 TUNTUTAN HIMPUNAN BERSIH 2.0

1- Bersihkan senarai undi
2. Menreformasi di pos
3. Guna Dakwat kekal
4. Masa kempen minima 21 hari
5- Akses media yang bebas dan adil
6- Kukuhkan institisui Awam
7- Hentikan Rasuah Piliharaya
8- Hentikan Politik kotor

Apakah salah sebagai rakyat yang hendak menuntut pilihanraya yang adil seperti penggunaan dakwat, menghapuskan undi pos. Kenapa kerajaan berdolak dalih? Susah sangatkah hendak laksanakan. Jika kerajaan tidak bersedia untuk menerima tuntutan rakyat, maka sahlah kerajaan BN yang khianat kepada rakyat.

Apabila rakyat menegor itu tandanya rakyat lebih sayangkan negara, dan ianya tidak seperti pengikut dan penyokong UMNO, rakyat ingin melihat negara bergerak dalam keadaan yang sesempurna mungkin, rakyat juga telah diajar dan didik melalui KBSR agar ada rasa tanggongjawab terhadap negara.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA