Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, July 8, 2011

APAKAH UMNO MASIH RELEVEN


DS Najib - Hebat dengan Ulang Tahun 65 UMNO.

Kini UMNO sudah berusia 65 Tahun, dan pada 11 Mei lepas perayaan ke 65 diadakan dengan penoh rasa tanggongjawab kepada negara, rakyat dan agama. Usia seusia itu, UMNO telah membuktikan betapa hebatnya perjuangan mereka sejak tahunan penubuhannya pada 1946 lagi, di mana perjuangan masa itu tertumpu khusus kepada untuk mencari, berusaha, berfikir, berbincang dan akhirnya kata putus untuk kemerdekaan tanah air, penjajah harus di nyahkan dari bumi ini.

Sudah pasti perjuangan untuk mendapatkah kemerdekaan amat unit kerana ia memerlukan pengobanan di tahap paling maksima, hatta harta benda akan menjadi pertarohan , wang ringgit tidak ada nilai bagi mereka, apa yang pentinglah bagaimana seharusnya negara ini di MERDEKAkan. Tahiah dengan berkat usaha Allahyarman Tunku Abdul Rahman yang mengetuai kontigen perbincangan ini dan pada 31 Ogos 1957 Tanah Melayu merdeka.

Setelah merdeka, negara di pimpinan oleh kepimpinan dari UMNO, sejak 1957 lagi, sehinggalah ke masa ini kepimpinan sudah mula menunjukkan taring dan sudah lupa bagaimana penat lelahnya orang terdahului untuk merdeka, pengisian selepas kemerdekaan dan kini sejak akhir-akhir ini pemimpin sudah mula lupa daratan dan sampailah ke zaman bagaimana menghabiskan harta negara. Zaman pemerintahan Tun M, Tun A dan kini DS N, jelas negara mula mempelihatkan kehancurannya.

Pemimpin dan rakan-rakan serta kaum keluarga, mereka amat rakus sekali menghabiskan harta benda rakyat, mereka " bersukaria " dengan harta rakyat dan rakyat sebaliknya di nasihatkan untuk berjimat cermat. Kita masih terpinga-pinga kaitan dengan slogan " BERSIH, CEKAP dan AMANAH " Persoalannya Siapa yang bersih, siapa yang Cekap dan siapa pula yang tidak amanah ?

Pada tahun 2011 ini, UMNO genap berusia 65 tahun dan " UMNO MEMBELA RAKYAT ", apakah releven tema perayaan dengan apa yang di nikmati oleh rakyat? Apa istemewanya ulang tahun dan tema yang di laungkan oleh UMNO? sebut saja barang keperluan harian, mana yang masih rendah harganya, harga gula naik dengan pertambahan 20 sen sekilogram. harga minyak selang sehari naik, tarif baru eletrik dalam perundaingan untuk dinaikan. Apakah inya melambangkan satu pembelaan atau satu penderaan kepada rakyat?

Cuba kita lihat pula dari sudut pembentukan generasi akan datang - khusus dalam pembangunan pendidikan, istilah " Pendidikan " amat tepat dalam penyediaan proses perkemangan sesorang manusia tapi segtelah " penciptanya " di tangkap, di lokap dan fitnah dan di nafikan haknya, dari pendidikan di kembalikan ke " pelajaran ". Pemimpin UMNO menjadikan arena pendidikan sebagai " lubuk emas " untuk mengkayakan rakan dan sanak saudara. Lihat sahaja perubahan dasar dari KLSR ( kurikkulum Lama Sekolah Rendah ) ke KBSR ( Kurikulum Baru Sekolah Rendah kemudia di tukar ke Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah ) bagitu juga di peringkat menengah.

KBSR di terjemahkan secara rasmi pada 1982 dan dalam tempoh dua pusingan 12 tahun, kabinate dengan kehendak Tun M, ubah pula ke PPSMI ( Pengajaran Pembelajaran Sains Matematik dalam Bahasa Inggeris ), di ujuddkan makmal komputer, pelajara di bekalkan dengan komputer riba, diterbitkan buku-buku rujukan baru semua dalam Bahasa Inggeris, di adakan kursus-kursus agar setiap guru dapat menguasai Bahasa Inggeris dalam pengajaran mereka. Siapa Pembekal buku-buku PPSMI, siapa pula kontraktor pembinaan makmal komputer, siapa pula pembekal komputer riba, siapa yang uruskan " service after sale " akhirnya pengurusan sekolah yang jadi mangsa. masa minta pertolongan untuk " service " syarikat sudah di tutup.
Opah-opah Umno-APCO seronok tak terkata
bila tarif elektrik naik kah kah kah...


Tapi malang bagi rakyat Malaysia, kerana UMNO masih dapat sokongan padu jika apa saja yang di fikrkan perlu di lakukan. Dengan itu siapa yang boleh memberikan tekanan kepada UMNO untuk kepimpinan mereka berfikir dan berusaha untuk penambah baikan dalam pengurusan dan pentadbiran negera, atau apakah mereka UMNO sudah tidak releven dalam pemerintahan di negara ini?

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA