Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, June 8, 2011

PKR - RAMAH MESRA BERSAMA PENGUNDI


Sungai Tukang Sidin 7 Jun 2011 - serombongan dari kepimpinan Parti Keadilan Cabang Pasir Salak yang di ketuai oleh Tn. Hj. Osman Abdul Rahman bersama-sama Sdr. Azwan dari AMK Pusat telah " beramah mesra " dengan penduduk di kampong ini. Dalam perjumpaan bersama penduduk pihak AMK pusat dengan kehendakNya juga dapat memberikan sedikit sumbangan untuk warga miskin, ibu tunggal serta kepada mereka yang kelainan upaya ( OKU )


Rombongan berkumpula depan warong Pak Din sebelum memulakan " jeourny " penghantara barangan keperluan tersebut. Kelihatan En. Ismail, Ketua Penerangan Keadilan Cabang Pasir Salak sedang memerhatikan persiapan kenderaan untuk tujuan " konvoi " tersebut.


Ini adalah salah sebuah rumah yang dikunjungi oleh rombongan

Penghuni rumah ini amat seorang ibu yang sangat uzur dan ianya ditemani oleh anaknya, penghidupan mereka amat menyayukan dan sudah pastilah sumbangan sabagini tidak memberikan apa-apa erti kepada mereka, malahan mereka memerlukan pembelaan yang lebih dari sekampit beras, gula, tepong, setin dua susu. Kenapa dalam negara yang sudah hampir menjejah usia 60 tahun merdeka, masih ada rakyatnya hidup sedemikian?


Rakaman di mana Tn. Hj. Osman menyambapkan sumbangan untuk ibu tunggal.


Mereka yang prihatin kepada permasalahan rakyat, Sdr. Abu Bakar bin Abd. Rahim, ( gambar ) Ketua Pemuda Pas Ranting Sungai Tukan Sidin, telah memberikan kerjasama dalam program tersebut, beliau juga berjaya dan dapat mengenal pasti kalangan mereka yang " wajib " menerima sumbangan tersebut.

Sdr. Azwan ( gambar ) EXCO AMK pusat memberikan sedikit sentuhan ucapan di kedai Pak Din setelah semua sumbangan di berikan, di sini juga rombongan menikmati minum petang dengan goring pisang panas.


Hj. Osman, insyaalah bakal calun wakil PKR juga sempat memberikan sedikit ucapan dan salam perkenalan kepada tetamu yang hadir di majlis tersebut. Hj. Osman banyak menyentuk isu-isu pertambahan harga barangan dan kenaikan harga minyak. Jemputan pada dasarnya dapat menerima penerangan yang diberikan.

Antara mereka yang ada di majlis " makan " goring pisang panas di warung Pak Din di Sungai Tukang Sidin. Mereka juga bersedia untuk " mengubah " undian pada PRU yang akan datang.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA